Kabriolet Volvo C70 uzyskał najwyższy wynik w najnowszym teście zderzeniowym.
Volvo C70 zdobyło nagrodę Top Safety Pick, przyznaną przez IIHS (ang. US Insurance Institute for Highway Safety*). Wyróżnienie przyznano w uznaniu najlepszych wyników ochrony zderzeniowej, uzyskanych podczas przeprowadzonych przez IIHS testów 10 kabrioletów średniej wielkości. Były to pierwsze tego typu testy w historii IIHS.
Aby uzyskać taką ocenę, pojazd musi uzyskać ocenę „dobrą” we wszystkich trzech testach zderzeniowych przeprowadzanych przez Instytut: zderzenie czołowe z przesunięciem, boczne i tylne (ocena siedzeń pod kątem odgięciowych urazów kręgosłupa szyjnego). Wymagana jest też obecność systemu elektronicznej kontroli stabilności ESC (ang. Electronic Stability Control) w standardowym wyposażeniu.
W przypadku kabrioletów IIHS wprowadziło też dodatkowy wymóg – pojazdy, które chcą ubiegać się o wyróżnienie Top Safety Pick, muszą być wyposażone w pałąk zabezpieczający na wypadek dachowania. W Volvo C70 zastosowano zabezpieczenie przeciwdziałające skutkom kapotażu w postaci pałąków, które są elementem układu ROPS (ang. Roll-over Protection System).
„Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, oferowany przez nowe C70, to wynik ciągłego rozwoju, bazującego na kompleksowych badaniach rzeczywistego ruchu drogowego” – powiedziała Ingrid Skogsmo, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa w Volvo Cars – „Otrzymanie potwierdzenia wysokiego poziomu bezpieczeństwa stanowi dla nas dużą motywację. Będziemy dalej pracować zgodnie z główną zasadą, która nam przyświeca: samochody są kierowane przez ludzi, którzy w razie wypadku powinni mieć zagwarantowaną najlepszą możliwą ochronę” – dodała.
Volvo C70 – doskonale bezpieczny kabriolet
Volvo C70 weszło na rynek w 2005 r., wyznaczając standard w dziedzinie bezpieczeństwa kabrioletów, zarówno biernego, jak i aktywnego. Nasze podejście do bezpieczeństwa koncentruje się na ludziach, co zaowocowało zaoferowaniem w C70 w standardzie wielu systemów, takich jak unikalna, instalowana w drzwiach kurtyna powietrzna, chroniąca przed uderzeniami bocznymi, wykorzystanie wielu odmian stali chroniących w przypadku zderzeń czołowych i tylnich, system ROPS chroniący w razie wywrotki oraz układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy DSTC (ang. Dynamic Stability Traction Control). Klienci mają także do dyspozycji zaawansowane układy zwiększające bezpieczeństwo czynne jak IDIS – inteligentny układ informowania kierowcy (ang. Intelligent Driver Information System) oraz mogą wybrać dostępny opcjonalnie BLIS – układ monitorowania martwego pola w lusterku (ang. Blind Spot Information System). * Amerykański Instytut Ubezpieczeniowy na rzecz Bezpieczeństwa na Autostradach.
Materiały powiązane