Polestar, sportowa marka należąca do Volvo Car Group mianowała Duncana Forrestera na stanowisko Vice Prezydenta i szefa PR i komunikacji.
CEO Polestar Nick Connor, potwierdził, że od 27 lutego Duncan Forrester dołączy do zespołu Polestar. Duncan Forrester przechodzi do Polestara z McLaren Automotive, wcześniej pracował już dla Volvo Car Group, na stanowisku Vice President, Product and Brand Communication.
Po informacji o jego przyjściu do Polestar, Nick Connor powiedział – jestem zachwycony możliwością pracy z Duncanem i jego powrotem do Volvo Car Group. Jego doświadczenie jakie zdobył wcześniej w Volvo i w McLarennie pozwoli mu na profesjonalne spojrzenie na markę Polestar i pozytywnie wpłynie na dynamicznie rozwijającą się część Volvo Car Group. W najbliższych miesiącach i latach marka Polestar zaprezentuje dużo nowości a komunikacja z mediami i influencerami będzie w tym rozwoju miała kluczowe znaczenie dla przyszłości firmy.
Kiedy Duncan Forrester poprzednio pracował dla Volvo Cars, był mocno zaangażowany w markę Polestar, zasiadał w zarządzie Volvo Polestar Motorsport. Jestem bardzo szczęśliwy dołączając do zespołu Polestrar w tak intensywnym czasie dla firmy. Polestar ma dużą tradycję w sportach motorowych, które są poligonem doświadczalnym dla rozwoju samochodów drogowych. Od prototypowego Volvo C30 Polestar Concept aż do obecnie produkowanych S60 i V60 Polestar firma udowodniła, że tworzy wyjątkowe samochody. A to dopiero początek tego co nas czeka. Z niecierpliwością czekam na nowy rozdział w historii firmy, który rozpocznie się w niedalekiej przyszłości – powiedział Duncan Forrester
Współpraca firm Volvo oraz Polestar sięga 1996 r., gdy firmy rozpoczęły wspólnie opracowywany program samochodów wyczynowych przygotowywanych do rozmaitych serii wyścigowych. Niemal 20 lat temu, firma założona przez szwedzkiego kierowcę wyścigowego Jana „Flasha” Nilssona skupiała się wokół serii STCC, czyli szwedzkiego cyklu wyścigów samochodów turystycznych oraz Volvo 860 Super Touring modyfikowanego do tych zawodów. Co ciekawe, jeszcze nie pod marką Polestar, lecz jako Flash Engineering (nazwa pochodząca od pseudonimu Nilssona) już w pierwszym roku funkcjonowania zgarnęła tytuł mistrzowski w szwedzkiej serii. Sukces ten udało się powtórzyć w kolejnym roku, pomimo silnej konkurencji ze strony marek niemieckich.
W późniejszych latach firma skupiała się na modyfikowaniu Volvo S40, S60 oraz C30 do zawodów wyścigowych ze znakomitymi efektami – odnosząc liczne sukcesy na arenie międzynarodowej. W 2001 r. do firmy dołączył Christian Dahl, który początkowo pełnił rolę głównego inżyniera wyścigowego, zaś 3 lata później odkupił udziały od Jana Nilssona i rok później przejął firmę. Wraz z przejęciem zmieniła się nazwa – Flash Engineering zastąpiła marka Polestar, nawiązująca do gwiazdy polarnej oraz pierwszego miejsca startowego w wyścigach (pole position). W późniejszych latach współpraca z Volvo zacieśniała się coraz mocniej. Siedziba firmy została przeniesiona do Goeteborga, w pobliże centrali Volvo Car Corporation. Owocem ścisłej współpracy był pierwszy opracowany całkowicie od podstaw do wyścigów model C30, za kierownicą którego Robert Dahlgren i Tommy Rustad osiągnęli rekordowy, do tej pory niepobity wynik – pole position we wszystkich zawodach cyklu STCC w 2009 r., zgarniając jednocześnie indywidualny oraz zespołowy tytuł mistrzowski. W 2015 roku firma Polestar ofilcjalnie stała się częścią Volvo Car Group.
Materiały powiązane