Oto kolejne oświadczenie Volvo Cars: już niebawem wszystkie elektryczne samochody z rodziny Recharge będą dostarczane klientom na oponach uniwersalnych. Opracowano je z myślą o samochodach typu BEV. Ta decyzja dotyczy aut sprzedawanych w Europie Północnej i Środkowej.
Opony Recharge opracowano z myślą o samochodach elektrycznych marki Volvo. Mają niższe opory toczenia niż opony zimowe, na których wiele aut w naszym rejonie pokonuje mniej więcej połowę przebiegu. Ściślej rzecz ujmując: są to pierwsze na świecie uniwersalne opony o tak niskich oporach toczenia (klasa A). W przypadku aut elektrycznych ten parametr może wydłużyć zasięg nawet o 8%*. A co zyskuje klient? Z pewnością mniej zamieszania związanego ze zmianą opon dwa razy w ciągu roku. Firmie przyświeca też redukcja CO2 związana z wytwarzaniem dodatkowych felg i opon. Volvo Cars zapewnia przy tym, że opony uniwersalne są bezpieczne w szerszym zakresie warunków pogodowych i drogowych niż tylko opony letnie lub tylko zimowe.
Jazda całkowicie elektrycznym Volvo XC40 na oponach Recharge może zmniejszyć zużycie energii nawet o 8 procent i wydłużyć średni zasięg w porównaniu z jazdą na oponach zimowych *.
W przypadku samochodów elektrycznych dążenie do jak najniższego oporu toczenia opon jest ważniejsze niż w przypadku samochodów z tradycyjnym napędem. Ten parametr ma większy wpływ na zużycie energii i zasięg aut typu BEV – powiedziała Gisela Blomkvist, szef Volvo Cars Sustainability Center. Zwykle niskie opory toczenia to cecha opon letnich, ale dzięki właściwościom opon Recharge ten parametr możemy utrzymać na niskim poziomie także podczas jazdy samochodem w okresie jesiennym i zimowym.
W dużej części Europy konwencjonalna konfiguracja opon letnich i zimowych nie zawsze jest najbezpieczniejszą opcją w danych warunkach pogodowych i drogowych.
Eksperci ds. Bezpieczeństwa Volvo Cars stwierdzili, że używanie tradycyjnych opon letnich lub zimowych jest mniej bezpieczne, gdy jeździmy w temperaturze oscylującej wokół zera, a nawierzchnia jest raz sucha, raz mokra. Podczas takich kapryśnych warunków to właśnie opony Recharge są najbezpieczniejszą opcją.
Wprawdzie gama Recharge obejmuje wszystkie samochody Volvo ładowane z gniazdka
W idealnym świecie budziłbyś się każdego ranka, wyglądał przez okno, słuchał prognozy pogody i zakładał odpowiednie opony do swojego samochodu na podstawie tego, co widzisz i słyszysz przed wyjazdem – powiedział Jan Ivarsson, starszy ekspert ds. Bezpieczeństwa w Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars. Oczywiście nie możemy tego wymagać od kierowców. Dlatego oferujemy kierowcom opony Recharge, które są świetną opcją prze cały rok i które zapewniają im pełne bezpieczeństwo.
A co w krajach, w których warunki zimowe są naprawdę trudne i dobra trakcja jest ważniejsza od walki o każdy kilometr dodatkowego zasięgu? Naturalnie opony zimowe, a w niektórych krajach – także zimowe z kolcami, będą dostępne w salonach jako opcja.
Uwagi dla redaktorów:
* W przypadku elektrycznego Volvo XC40 Recharge, emisja CO2 potrzebna do wytworzenia energii starczającej na pokonanie jednego kilometra może zostać zmniejszona z 92 g/km do 84 g/km (miks energetyczny UE-28) podczas jazdy z oponami Recharge (klasa oporów toczenia A) zamiast opon zimowych klasy C.
Opony Recharge będą standardem w modelach BEV marki Volvo na rynkach takich jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Węgry, Islandia, Łotwa, Litwa, Mołdawia, Holandia, Norwegia, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja i Ukraina.
Na wszystkich tych rynkach będzie można także zamówić opony letnie jako opcję dodatkową.
Materiały powiązane