Komunikaty prasowe

Elektryczne Volvo XC40 otwiera serię zelektryfikowanych modeli marki

To ważny dzień dla Volvo Cars. Nowy elektryczny SUV XC40 otwiera całą gamę zelektryfikowanych modeli występujących pod nazwą Recharge. Teraz klienci Volvo mogą wybrać auto o tradycyjnym napędzie albo takie, które odzyskuję energię podczas hamowania i wspomaga konwencjonalny silnik (Mild-hybrid) lub doładowywane z gniazdka (Plug-in-hybrid). Aut z podłączanych do sieci elektrycznej jest coraz więcej, a to nie koniec ofensywy modeli Volvo Recharge.

W ciągu najbliższych pięciu lat Volvo Cars wprowadzi elektryczną odmianę każdego oferowanego modelu. Firma dąży do tego, by auta w pełni elektryczne stanowiły połowę jej sprzedaży już w 2025 roku. Drugą połowę będą stanowić hybrydy. Nazwa Recharge będzie zarezerwowana dla wszystkich aut ładowanych z gniazdka – tzw. pełnych elektryków oraz hybryd plug-in.

Od początku 2020 r. klienci wchodzący na stronę internetową Volvo Cars będą najpierw pytani, czy wolą samochód z gamy Volvo Recharge, czy wybierają tradycyjną wersję napędową. Aby ich zachęcić do jazdy na prądzie, każdy model hybrydowy plug-in Volvo Recharge będzie objęty specjalną promocją. Firma zwróci nabywcy auta koszt energii elektrycznej w pierwszym roku użytkowania pojazdu. 

 
Powiedzieliśmy to już kilka razy: w przypadku Volvo Cars przyszłość jest elektryczna – powiedział Håkan Samuelsson, prezes firmy. Dzisiaj stawiamy kolejny krok wprowadzając na rynek w pełni elektryczny model XC40 i linię samochodów Recharge.

XC40 Recharge oferuje klientom wszystko to, czego mogą oczekiwać od nowoczesnego samochodu elektrycznego. Wyposażony jest w napęd na cztery koła. Jego dwa silniki generują łączną moc 408 KM. Zasięg auta, homologowany według zasad WLTP, wynosi ok. 400 km. Akumulator ładuje się do 80% swojej pojemności w 40 minut, gdy skorzystamy z szybkiej ładowarki (CCS).

XC40 Recharged to także pierwsze Volvo i pierwszy samochód w ogóle, w którym zadebiutuje nowy system Android stworzony przez Google’a. Nie jest to jednak zwykły Android Auto, lecz system znacznie głębiej zintegrowany ze sterowaniem funkcjami auta. Połączono go także z rozwiązaniami Volvo On Call. Dzięki tej ostatniej aplikacji użytkownicy hybryd mogą podejrzeć jaką część swojej podróży odbyli korzystając z energii elektrycznej.

Aby sprostać zapotrzebowaniu rynku na auta elektryczne, Volvo Cars potroi moce produkcyjne swoich zelektryfikowanych modeli. Firma pracuje także nad tym, by skrócić czas ich dostawy. Volvo Cars dąży do tego, by hybrydy plug-in stanowiły w przyszłym roku 20% całkowitej sprzedaży.

Volvo Cars to jedyny producent, który ma wariant plug-in każdego oferowanego modelu począwszy od najmniejszego XC40, przez modele serii 60, po największe auta takie jak XC90, V90 i S90.

XC40 Recharge i linia samochodów Recharge są również namacalnymi dowodami ambitnego planu firmy zmierzającego do wypełnienia porozumień klimatycznych z Paryża. Właśnie dziś Volvo Cars ogłasza, że chce być firmą neutralną dla klimatu. Ma to się stać do 2040 roku. Przeczytaj więcej o planie klimatycznym Volvo Cars:

Dostępność określonych modeli i funkcji może się różnić na poszczególnych rynkach.

Materiały powiązane