23 czerwca na polu Postołowo Golf Club odbył się ostatni turniej eliminacyjny polskiej edycji turnieju Volvo Masters Amateur. Imprezę poprowadził jeden z najbardziej znanych dziennikarzy sportowych w Polsce – Maciej Kurzajewski. We wrześniu ogólnopolski finał pozwoli wyłonić reprezentanta na imprezę ogólnoświatową. Uczestnicy turnieju mieli również okazję wziąć udział w zajęciach Akademii Golfa Volvo Masters Amateur, podziwiać pokaz gry profesjonalistów Pro Skin Competition oraz obejrzeć nowe modele samochodów Volvo.
Volvo Masters Amateur jest jednym z największych i jednocześnie najbardziej prestiżowych amatorskich rozgrywek golfowych na świecie. Co roku bierze w nim udział ponad 70 000 zawodników reprezentujących 20 państw z dwóch kontynentów: Europy i Azji. Polacy już po raz trzeci będą reprezentować nasz kraj podczas światowego finału Hiszpanii.
Najlepszymi golfistami w turnieju okazali się panowie: Andrzej Miękus, który uzyskał wynik STB netto 41. Drugie miejsce zajął Maciej Odzimek z wynikiem 38 punktów, trzecie Antoni Wierciński z wynikiem 36 punktów. Wśród Pań najlepsza okazała się Dorot Jankowska z wynikiem STB netto 30 uderzeń. Drugie miejsce zajęła Małgorzata Brodowska osiągając 25 punktów, trzecie miejsce Wiesława Rydzkowska z wynikiem 25 punktów.
W tym roku Volvo jako marka wywodząca się ze Szwecji dużą uwagę poświęca promocji skandynawskiego, a więc rodzinnego stylu gry. Volvo zamierza walczyć ze stereotypami funkcjonującymi wokół tej dyscypliny sportowej i pokazać, że golf jest rozrywką dla całej rodziny.
„Volvo jest pierwszą marką motoryzacyjną w Polsce, która zaangażowała się w dydaktykę golfa – mówi Mariusz Nycz, Communications Manager w Volvo Auto Polska – Realizujemy złożony, dynamicznie rozwijający się program, którego celem jest popularyzacja tego sportu w naszym kraju. Podstawą tych działań jest Akademia Golfa Volvo Masters. W tym roku została otwarta również jej sekcja skierowana do dzieci. Pozwala to na aktywne uczestnictwo w grze wszystkich członków rodziny. Z inicjatywy Volvo powstał także pierwszy w Polsce profesjonalny film szkoleniowy dla początkujących i średniozaawansowanych graczy. Zawiera on pokazowe lekcje, wskazówki profesjonalistów oraz historie i etykietę golfa, a więc wszystko, czego potrzebują osoby zaczynające swoją przygodę z tym sportem. W kolejnych latach planujemy poszerzać obszar zaangażowania o kolejne aktywności”.
Zrealizowany w dwóch wersjach językowych (polskiej i angielskiej) film dostępny jest bezpłatnie na stronie internetowej projektu www.volvomasters.pl Platformą kontaktu z golfem w ramach Volvo Masters Amateur są jak co roku rodzinne pikniki golfowe, podczas których odbywają się pokazowe lekcje w ramach Akademii. Pikniki mają charakter komplementarny do turniejów. Odbywają się w wybranych miastach Polski, w których znajdują się Autoryzowane Salony Dealerskie Volvo.
Patronat medialny nad turniejem objęli: Forbes, Golf & Life, oraz TOK FM.
Materiały powiązane