Firma Volvo Cars zainwestuje 700 mln koron w swój zakład silników w Skövde. Zostanie on dostosowany do wytwarzania silników elektrycznych, które trafią do przyszłych modeli Volvo. Produkcja tych elementów ma ruszyć w 2025 roku.
Jeszcze niedawno wydawało się, że producentom aut bardziej opłaci się kupowanie gotowych silników elektrycznych od firm zewnętrznych. Firma Volvo Cars uznała, że skoro przyszłość motoryzacji jest elektryczna, to warto te kluczowe komponenty wytwarzać samodzielnie. Zdecydowano, że nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Silniki elektryczne będą wytwarzane w obecnej fabryce silników spalinowych w Skövde oddalonej o 160 km od głównej fabryki Torslanda, na obrzeżach Goeteborga. Marka zainwestuje w modernizację zakładu 700 mln koron szwedzkich. W 2025 roku z jego linii produkcyjnych mają zjechać pierwsze gotowe silniki. Ale tym razem – elektryczne.
Rok 2025 ma być dla Volvo Cars przełomowy. Nasza marka planuje, że właśnie wtedy samochody w pełni elektryczne będą stanowić połowę naszej sprzedaży. Drugą połowę będą stanowić hybrydy. Proces elektryfikacji stanowi szansę rozwoju dla obecnych zakładów w Skövde, które są związane z Volvo Cars od 1927 r. Czyli od zawsze. Przestawienie produkcji z silników spalinowych na elektryczne będzie przebiegało etapami. Pierwszym z nich będzie montowanie gotowych silników elektrycznych do samochodów Volvo. Później zakład będzie montował w samochodach silniki, które sam wyprodukuje.
Pierwsze Volvo z 1927 roku było napędzane silnikiem zbudowanym w Skövde – powiedział Javier Varela, starszy wiceprezes ds. Operacji przemysłowych i jakości. Nasz zespół jest wysoko wykwalifikowany i zaangażowany w dostarczanie najwyższej jakości. Więc dobrze jest, że będą częścią naszej przyszłości.
Silnik elektryczny jest jednym z kluczowych komponentów napędowych samochodów typu BEV. Projektowanie i produkcja tych silników we własnym zakresie daje inżynierom możliwość optymalizowania ich parametrów oraz zachowania unikalnej charakterystyki napędowej aut naszej marki. Równolegle z inwestycjami w Skovde, Volvo Cars prowadzi prace badawczo-rozwojowe w swoim centrum w Goeteborgu oraz w Szanghaju. Ten drugi obiekt ruszył kilka tygodni temu. Produkcja silników spalinowych ma zostać przeniesiona do spółki Powertrain Engineering Sweden (PES). Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, PES ma stać się częścią działu wytwarzania silników dla całej grupy Geely.
Materiały powiązane