Komunikaty prasowe

Globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła w kwietniu o 12,2%

Także w kwietniu Volvo Cars zanotowało pozytywny rozwój – ten producent samochodów klasy premium doniósł o wzroście sprzedaży rok do roku o 12,2% w tym miesiącu, wzroście na wszystkich rynkach producenta. Łączna sprzedaż w miesiącu wyniosła 52 635 samochodów w porównaniu z 46 895 w ub.r. Sprzedaż nowego modelu XC40, który ostatnio zdobył tytuł Car of The Year, a także modeli serii 90, stanowiły najważniejsze czynniki wzrostu w kwietniu. W pierwszych czterech miesiącach 2018 r. sprzedaż wyniosła 200 042 samochody, co oznacza wzrost o 13,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W Chinach, największym rynku Volvo Cars, sprzedaż wzrosła o 20,2% w wyniku ogromnego popytu na produkowane na miejscu SUV XC60 i sedan S90. Łączna sprzedaż za miesiąc wyniosła 10 442 samochody wobec 8687 w ub.r.

Sprzedaż w Europie wyniosła 26 360 aut, to wzrost o 3,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym, w wyniku popytu na XC40, XC60 oraz modele serii 90.

Rynek USA rozwijał się dobrze w kwietniu, notując wzrost o 17% w porównaniu z tym samym miesiącem ub.r., do wielkości 8333 aut dzięki mocnej sprzedaży SUVów Volvo.

Status sprzedaży detalicznej (dostawy do klientów) Volvo Car Group:

 KwiecieńStyczeń-kwiecień
 20172018zmiana20172018zmiana
Europa25 56626 3603,1%100 811105 8725,0%
Chiny868710 44220,2%32 02239 21022,4%
USA7121833317,0%20 59728 41638,0%
Inne5521750035,8%22 61326 54417,4%
Łącznie46 89552 63512,2%176 043200 04213,6%

Globalnie nowe Volvo XC60 było w kwietniu 2018 r. bestsellerem z wynikiem 14 840 sztuk (danych za 2017 brak). Na drugim miejscu uplasował się XC90 z wynikiem 7241 (6397). Volvo V40/V40 Cross Country były na 3. miejscu – 6519 aut (7577). Wielkość sprzedaży dla poszczególnych modeli można znaleźć w dziale Sales Volumes na stronie Global Newsroom.

Materiały powiązane