Także w kwietniu Volvo Cars zanotowało pozytywny rozwój – ten producent samochodów klasy premium doniósł o wzroście sprzedaży rok do roku o 12,2% w tym miesiącu, wzroście na wszystkich rynkach producenta. Łączna sprzedaż w miesiącu wyniosła 52 635 samochodów w porównaniu z 46 895 w ub.r. Sprzedaż nowego modelu XC40, który ostatnio zdobył tytuł Car of The Year, a także modeli serii 90, stanowiły najważniejsze czynniki wzrostu w kwietniu. W pierwszych czterech miesiącach 2018 r. sprzedaż wyniosła 200 042 samochody, co oznacza wzrost o 13,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W Chinach, największym rynku Volvo Cars, sprzedaż wzrosła o 20,2% w wyniku ogromnego popytu na produkowane na miejscu SUV XC60 i sedan S90. Łączna sprzedaż za miesiąc wyniosła 10 442 samochody wobec 8687 w ub.r.
Sprzedaż w Europie wyniosła 26 360 aut, to wzrost o 3,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym, w wyniku popytu na XC40, XC60 oraz modele serii 90.
Rynek USA rozwijał się dobrze w kwietniu, notując wzrost o 17% w porównaniu z tym samym miesiącem ub.r., do wielkości 8333 aut dzięki mocnej sprzedaży SUVów Volvo.
Status sprzedaży detalicznej (dostawy do klientów) Volvo Car Group:
Kwiecień | Styczeń-kwiecień | |||||
2017 | 2018 | zmiana | 2017 | 2018 | zmiana | |
Europa | 25 566 | 26 360 | 3,1% | 100 811 | 105 872 | 5,0% |
Chiny | 8687 | 10 442 | 20,2% | 32 022 | 39 210 | 22,4% |
USA | 7121 | 8333 | 17,0% | 20 597 | 28 416 | 38,0% |
Inne | 5521 | 7500 | 35,8% | 22 613 | 26 544 | 17,4% |
Łącznie | 46 895 | 52 635 | 12,2% | 176 043 | 200 042 | 13,6% |
Globalnie nowe Volvo XC60 było w kwietniu 2018 r. bestsellerem z wynikiem 14 840 sztuk (danych za 2017 brak). Na drugim miejscu uplasował się XC90 z wynikiem 7241 (6397). Volvo V40/V40 Cross Country były na 3. miejscu – 6519 aut (7577). Wielkość sprzedaży dla poszczególnych modeli można znaleźć w dziale Sales Volumes na stronie Global Newsroom.
Materiały powiązane