Komunikaty prasowe

Globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła w październiku o 3 procent

Volvo Cars sprzedało w październiku 61 686 samochodów na całym świecie, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na tempo wzrostu globalnej sprzedaży wpłynęły głównie wyniki modeli zelektryfikowanych (elektrycznych i hybryd plug-in) w Europie. W Polsce z kolei, zarejestrowano 1 092 nowych Volvo, dając ponad 21% wzrost rok do roku.

Choć na rynku amerykańskim i chińskim Volvo odnotowało spadki ogólnej sprzedaży, to zainteresowanie pojazdami elektrycznymi utrzymuje się na stabilnym poziomie. Wyniki jednoznacznie wskazują, że do elektromobilności przekonuje się coraz więcej konsumentów na całym świecie.

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – w pełni elektrycznych i hybryd plug-in – wzrosła o 40%
w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, stanowiąc prawie połowę wszystkich samochodów sprzedanych w październiku (48%). Udział samochodów elektrycznych wyniósł 22% całkowitej sprzedaży w ubiegłym miesiącu.

Łączna globalna sprzedaż w okresie od stycznia do października wyniosła 622 608 samochodów, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

W Europie w październiku sprzedano 30 167 samochodów, a liczba ta wzrosła o 21% rok do roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo Cars wzrosła o 46% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.  66% wszystkich samochodów sprzedanych na starym kontynencie stanowiły modele szwedzkiej firmy.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż spadła o 17%, uzyskując poziom 9 360 egzemplarzy. Mimo to, sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 18% rok do roku, w tym nastąpił wzrost sprzedaży hybryd plug-in o 67%.

Volvo Cars sprzedało w Chinach 13 502 samochody, co oznacza spadek o 10% w porównaniu
z październikiem 2023 roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych osiągnęła poziom 1 436 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 23% rok do roku.

W październiku najpopularniejszym modelem na całym świecie było Volvo XC60 ze sprzedażą na poziomie 19 846 sztuk (2023: 20 212), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 088 sztuk (2023: 17 022) oraz XC90 z wynikiem 8 517 sztuk (2023: 7 961).

W ubiegłym miesiącu na polskie ulice wyjechały kolejne 1 092 nowe samochody osobowe Volvo. Łączna liczba rejestracji od początku tego roku wynosi już 12 910 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 21,5% rok do roku. Udział Volvo w całym rynku aut osobowych to obecnie 2,9%, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem Polaków pozostaje niezmiennie Volvo XC60, którego w październiku dostarczono 618 egzemplarzy, a od początku roku już 5 108 szt.

Październik 2024Październik 2023ZmianaSty-paź 2024Sty-paź 2023Zmiana
Europa30 16724 89221%304 586233 66130%
Zelektryfikowane19 97613 66346%198 621138 98943%
 – Elektryczne9 8307 00940%113 29059 77590%
 – Plug-in hybrid10 1466 65452%85 33179 2148%
Mild hybrids/ICE10 19111 229-9%105 96594 67212%
Chiny13 50215 041-10%126 539138 969-9%
Zelektryfikowane1 4361 16623%11 41812 298-7%
 – Elektryczne2412372%3 1992 76816%
 – Plug-in hybrid1 19592929%8 2199 530-14%
Mild hybrids/ICE12 06613 875-13%115 121126 671-9%
USA9 36011 296-17%98 907103 421-4%
Zelektryfikowane3 5743 04118%33 33629 38713%
 – Elektryczne5711 240-54%4 32612 083-64%
 – Plug-in hybrid3 0031 80167%29 01017 30468%
Mild hybrids/ICE5 7868 255-30%65 57174 034-11%
Inne rynki8 6578 6320%92 57692 9680%
Zelektryfikowane4 9093 47341%43 26933 89728%
 – Elektryczne2 7982 00340%26 17616 49259%
 – Plug-in hybrid2 1111 47044%17 09317 405-2%
Mild hybrids/ICE3 7485 159-27%49 30759 071-17%
Suma61 68659 8613%622 608569 0199%
Zelektryfikowane29 89521 34340%286 644214 57134%
 – Elektryczne13 44010 48928%146 99191 11861%
 – Plug-in hybrid16 45510 85452%139 653123 45313%
Mild hybrids/ICE31 79138 518-17%335 964354 448-5%

 


Volvo Cars w 2023 
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.

 

Materiały powiązane