W sierpniu bieżącego roku Volvo sprzedało 30 195 aut, czyli o 3,2% więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży był szczególnie widoczny w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Cały czas rośnie popyt na modele z linii XC. Najlepiej sprzedającym się modelem marki pozostaje XC60. W Europie palmę pierwszeństwa ma model V40.
Największym, pozytywnym zaskoczeniem był wzrost Sprzedaży Volvo w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym miesiącu Amerykanie kupili 5870 samochodów Volvo, czyli 18,3 % więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Jest to zasługa SUV-ów tej marki. Cały czas rośnie tam zapotrzebowanie na model XC90, ale liderem sprzedaży pozostaje XC60.
W tym samym czasie w Europie Volvo sprzedało 12 867 samochodów, czyli o 6,5% więcej niż przed rokiem (sierpień 2015 vs. sierpień 2014). Największy wzrost (19,2%) Volvo odnotowało na swoim rynku macierzystym, w Szwecji. Europejczycy najchętniej wybierali model V40. Na drugim miejscu znalazł się XC60. Polacy mają gusta bliższe Amerykanom i najchętniej wybierają model XC60. Od lat pozostaje on najchętniej wybieranym modelem w całym segmencie premium.
W Chinach Volvo zanotowało 10% spadek, co ma bezpośredni związek ze zwolnieniem ekonomicznym tamtejszej gospodarki. W sierpniu Chińczycy kupili 5574 aut marki Volvo, przede wszystkim XC60 i S60L – produkowanym lokalnie wyłącznie na ich rynek.
Jesteśmy zadowoleni z tego, że nasz nowy model XC90 pozwala nam osiągną wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim, który jest dla nas bardzo ważny. Wierzę, że ten rok będzie dla nas rekordowy pod względem sprzedaży – powiedział Alain Visser, wiceprezes Volvo Car Group odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę klienta.
Sierpień | Styczeń – Sierpień | |||||
2014 | 2015 | Zmiana | 2014 | 2015 | Zmiana | |
Chiny | 6190 | 5574 | -10% | 51 823 | 49698 | -4,1% |
USA | 4961 | 5870 | 18,3% | 39 189 | 40 854 | 4,2% |
Szwecja | 3167 | 3776 | 19,2% | 37 778 | 41 018 | 8,6% |
Europa Zachodnia | 8918 | 9091 | 1,9% | 110 977 | 118 182 | 6,5% |
Inne rynki | 6021 | 5884 | -2,3% | 54 942 | 50 855 | -7,4% |
Razem | 29 257 | 30 195 | 3,2% | 294 709 | 300 607 | 2,0% |
XC60 to najlepiej sprzedający się model marki Volvo. W sierpniu sprzedano 9,595 tych aut (2014: 8,695), Na drugim miejscu znalazły się modele V40 i V40 Cross Country. Ich łączna sprzedaż wyniosła 6,394 sztuk (2014: 6,212). S60 znalazł 4,567 nabywców (2014: 5,251). Dokładne wyniki sprzedaży można znaleźć w sekcji Sales Volumes section na stronie centralnego biura prasowego Volvo Car Group.
Materiały powiązane