Komunikaty prasowe

Globalna sprzedaż Volvo w sierpniu wzrosła o 3,2%

W sierpniu bieżącego roku Volvo sprzedało 30 195 aut, czyli o 3,2% więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży był szczególnie widoczny w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Cały czas rośnie popyt na modele z linii XC. Najlepiej sprzedającym się modelem marki pozostaje XC60. W Europie palmę pierwszeństwa ma model V40.
Największym, pozytywnym zaskoczeniem był wzrost Sprzedaży Volvo w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym miesiącu Amerykanie kupili 5870 samochodów Volvo, czyli 18,3 % więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Jest to zasługa SUV-ów tej marki. Cały czas rośnie tam zapotrzebowanie na model XC90, ale liderem sprzedaży pozostaje XC60.

W tym samym czasie w Europie Volvo sprzedało 12 867 samochodów, czyli o 6,5% więcej niż przed rokiem (sierpień 2015 vs. sierpień 2014). Największy wzrost (19,2%) Volvo odnotowało na swoim rynku macierzystym, w Szwecji. Europejczycy najchętniej wybierali model V40. Na drugim miejscu znalazł się XC60. Polacy mają gusta bliższe Amerykanom i najchętniej wybierają model XC60. Od lat pozostaje on najchętniej wybieranym modelem w całym segmencie premium.

W Chinach Volvo zanotowało 10% spadek, co ma bezpośredni związek ze zwolnieniem ekonomicznym tamtejszej gospodarki. W sierpniu Chińczycy kupili 5574 aut marki Volvo, przede wszystkim XC60 i S60L – produkowanym lokalnie wyłącznie na ich rynek.

Jesteśmy zadowoleni z tego, że nasz nowy model XC90 pozwala nam osiągną wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim, który jest dla nas bardzo ważny. Wierzę, że ten rok będzie dla nas rekordowy pod względem sprzedaży – powiedział Alain Visser, wiceprezes Volvo Car Group odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę klienta.

SierpieńStyczeń – Sierpień
20142015Zmiana20142015Zmiana
Chiny61905574-10%51 82349698-4,1%
USA4961587018,3%39 18940 8544,2%
Szwecja3167377619,2%37 77841 0188,6%
Europa Zachodnia891890911,9%110 977118 1826,5%
Inne rynki60215884-2,3%54 94250 855-7,4%
Razem29 25730 1953,2%294 709300 6072,0%

 

XC60 to najlepiej sprzedający się model marki Volvo. W sierpniu sprzedano 9,595 tych aut (2014: 8,695), Na drugim miejscu znalazły się modele V40 i V40 Cross Country. Ich łączna sprzedaż wyniosła 6,394 sztuk (2014: 6,212). S60 znalazł 4,567 nabywców (2014: 5,251). Dokładne wyniki sprzedaży można znaleźć w sekcji Sales Volumes section na stronie centralnego biura prasowego Volvo Car Group.

Materiały powiązane