W 2015 roku Volvo sprzedało 503 127 aut. To najlepszy wynik w 89-letniej historii tej marki. Przełamanie bariery pół miliona aut było możliwe dzięki dużemu popytowi na flagowego SUV-a – XC90. To także zasługa głębokich zmian w firmie dotyczących działań operacyjnych, finansów oraz nowej strategii produktowej.
Volvo zanotowało dobrą sprzedaż we wszystkich kluczowych regionach. W Europie wzrosła o 10,6% osiągając poziom 269 249 sztuk, co stanowi 53% globalnej sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych Volvo odnotowało największy wzrost sprzedaży od lat – 24,3%. W Chinach pozostała na tym samym poziomie, ale optymizmem napawa zanotowany w tym kraju wzrost sprzedaży w czwartym kwartale 2015, który wyniósł 11,4%.
Volvo przewiduje, że trend wzrostowy utrzyma się także w 2016 roku. Będzie to drugi rok z planowanej na cztery lata całkowitej wymiany gamy modelowej. Już za kilka dni Volvo pokaże na targach motoryzacyjnych NAIAS w Detroit swój kolejny model – S90. Do klientów amerykańskich trafi wiosną tego roku.
Z satysfakcją mogę ogłosić, że 2015 rok był dla nas rekordowy pod względem sprzedaży. Po świetnym ubiegłym roku wchodzimy teraz w drugą fazę transformacji naszej firmy. Volvo przestaje być małym producentem, stając się ważnym graczem na rynku samochodów premium. Kolejne lata przyniosą nam kolejne rekordy – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.
Plany Volvo są bardzo ambitne. Volvo dokonuje całościowego repozycjonowania swojej marki poprzez całkowitą i bardzo szybko postępującą wymianę wszystkich modeli w ofercie. Aby poprawić łańcuch dostaw i zaopatrzenie kluczowych rynków, Volvo buduje fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Firma planuje dalszy wzrost sprzedaży w Chinach oraz podwojenie udziałów rynkowych w Europie. Sprzedaż marki w ciągu kilku lat ma osiągnąć poziom 800 000 pojazdów rocznie. Aby tego dokonać, Volvo będzie wprowadzać kilka nowych modeli rocznie, rozwija gamę swoich silników, wprowadza nowe technologie bezpieczeństwa, w tym funkcje jazdy autonomicznej.
W najbliższych latach Volvo wprowadzi wszystkie modele serii 90 i 60 bazujące na płycie podłogowej SPA. Później na rynek trafią mniejsze modele bazujące na płycie CMA. Firma znacząco zwiększy ofertę swoich aut hybrydowych. Do sprzedaży trafią hybrydy łączone z silnikami benzynowymi o czterech, a w przypadku najmniejszych modeli – także o trzech cylindrach. Mają one mieć doskonałe osiągi i dużą moc, a przy tym niski poziom emisji szkodliwych substancji. W ciągu kilku lat hybrydy mają stanowić jedną dziesiątą sprzedaży. Pojawi się też model w pełni elektryczny.
Poniżej prezentujemy sprzedaż Volvo na świecie
Grudzień | Styczeń – Grudzień | ||||||
2014 | 2015 | Wzrost | 2014 | 2015 | Wzrost | ||
Chiny | 8503 | 9822 | 15,5% | 81574 | 81588 | 0,0% | |
USA | 4920 | 9341 | 89,9% | 56371 | 70047 | 24,3% | |
Szwecja | 6265 | 9081 | 44,9% | 61357 | 71200 | 16,0% | |
Europa Zachodnia | 18874 | 24451 | 29,5% | 182157 | 198049 | 8,7% | |
Pozostałe rynki | 8483 | 9430 | 11,2% | 84407 | 82243 | -2,6% | |
Razem | 47045 | 62125 | 32,1% | 465866 | 503127 | 8,0% |
Materiały powiązane