Komunikaty prasowe

Hybryda najmocniejszą wersją XC90

Volvo ujawniło więcej szczegółów na temat gamy jednostek napędowych obecnych w nowym XC90. Pod maską znajdą się zarówno silniki Diesla, jak i benzynowe, jednak najmocniejszą opcją będzie wersja hybrydowa o łącznej mocy ok. 400 KM.
W tym SUV-ie z napędem hybrydowym typu plug-in, 4-cylindrowa jednostka benzynowa z rodziny Drive-E współpracować będzie z silnikiem elektrycznym, co w znaczny sposób obniży zużycie paliwa.

Volvo poinformowało o silnikach, które znajdziemy pod maską nowego modelu XC90. SUV szwedzkiej marki dostępny będzie             w wersji benzynowej, Diesel oraz hybrydowej typu plug-in. XC90 wyposażone w najwyższej klasy jednostkę napędową T8 Twin Engine z rodziny Drive-E zapewni możliwość łączenia w sobie mocy silnika elektrycznego i spalinowego. Dodatkowo akumulatory mają możliwość doładowania bezpośrednio z sieci elektrycznej.

Wielu producentów od lat zmaga się z problemem połączenia dużego rozmiaru akumulatora z przestronnym luksusowym wnętrzem samochodu. W nowym XC90, opartym na architekturze SPA, wkomponowanie akumulatorów i silników elektrycznych w nadwozie odbyło się bez zmniejszenia przestrzeni pasażerskiej, czy ładunkowej samochodu.

W zaproponowanym przez Volvo rozwiązaniu silnik benzynowy będzie miał moc ponad 300 KM.
Nowe XC90 udowadnia, że mniejsze zużycie paliwa nie musi oznaczać gorszych osiągów, a w sprzyjających warunkach może ono wynieść nawet 2 l/100 km – mówi Peter Mertens, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Volvo Car Corporation.  –  Co więcej, zadbaliśmy również o to, aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Silnik w nowym XC90 będzie emitował CO2 na poziomie ok. 60 g/km, spełniając tym samym normy NEDC*. Jeszcze nigdy żaden SUV nie oferował takiej mocy, przy tak niskiej emisji CO2 – dodaje Mertens.

Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, Grupa Volvo jest liderem branży pod względem redukcji średniej emisji dwutlenku węgla. – W latach 2012-2013 udało nam się zmniejszyć emisję aż o 8.4 proc. Nie zamierzamy na tym poprzestawać – zaznacza Mertens.

W mieście ekologicznie – w trasie dynamicznie

Standardowa jazda XC90 ma odbywać się domyślnie w trybie hybrydowym. Wykorzystywany będzie wówczas zarówno dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy Drive-E wyposażony w turbodoładowanie, który napędzać będzie przednie koła, jak i silnik elektryczny o mocy 80 KM (60 kW), odpowiedzialny za napęd tylnych kół.

Wraz z przyciśnięciem specjalnego włącznika kierowca będzie mógł przełączyć się na tryb miejski – napędzany w pełni elektrycznie, cichy i nie emitujący spalin. Kiedy natomiast potrzebować będziemy większej mocy, możliwy jest szybki powrót do trybu łączącego silnik benzynowy i napęd elektryczny, o mocy ok.400 KM i momencie obrotowym 640 Nm. W tym trybie siedmioosobowy SUV będzie mógł przyspieszyć do „setki” w ok. 6 sekund. Docelowo silniki Drive-E będą napędzały wszystkie modele marki Volvo.

Pełna gama jednostek silnika

Oprócz silnika Twin Engine o oznakowaniu T8 w ofercie XC90 dostępne będą także inne jednostki. Nowy SUV może być wyposażony także w turbodiesel z gamy silników D5 AWD. Jego parametry to:225 KM, 470 Nm, z najlepszą w swojej klasie wydajnością ok. 6 l/100 km. Kolejny do wyboru, to czterocylindrowy silnik Diesel D4, który generuje 190 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego ze średnią spalania ok. 5 l/100 km.

W ofercie znalazły się również dwa silniki benzynowe. Pierwszym jest silnik T6, który oferuje 320 KM i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5 –254 KMi 350 Nm.


* New European Driving Cycle – nowy europejski cykl jezdny. Cykl pomiarowy znormalizowany przez ECE, służący do oceny toksyczności spalin i zużycia paliwa. Kompletny cykl składa się z części miejskiej (UDC) i pozamiejskiej (EUDC).

Materiały powiązane