Firma Volvo poszerza ofertę silników przyjaznych środowisku dostępnych w Polsce
Oferta jednostek napędowych Volvo została poszerzona. Obecnei modele Volvo S80 i Volvo V70 dostępne są teraz w wersji Flexifuel (2.5FT) z przyjaznym środowisku, pięciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,5 litra i o mocy 200 KM (147kW), zapewniający wysoką wartość momentu obrotowego 300 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. To nie jedyna ekologiczna propozycja firmy Volvo dostępna na rynku polskim. Samochody Volvo S80 i Volvo V70 oferowane są klientom są nie tylko z 2.5FT, ale również z silnikiem 2.0F. Dla modeli C30, S40 i V50 dostępne jest również silnik 1.8F.
Mocny silnik = mocne doznania
„Wersja 2,5 litra dodaje nieco szaleństwa naszej ofercie ekologicznej. Chcieliśmy zaoferować klientom firmy możliwość połączenia znakomitych osiągów z odpowiedzialnością ekologiczną. Dzięki mocy 200 KM kierowca może prowadzić samochód dynamicznie, nie rezygnując jednak z oszczędnego zużycia paliwa” – mówi Fredrik Arp, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Corporation.
Z czysto technicznego punktu widzenia, uzyskanie mocy powyżej 200 KM przez specjalistów Volvo jest możliwe. Niemniej jednak dodatkowa moc wymagałaby większej ilości paliwa w wyższych zakresach obrotów silnika – co z kolei przekłada się na jego znacznie wyższe średnie zużycie paliwa.
2.5FT dostępne z manualną lub automatyczną skrzynią biegów
„Silniki 2.5FT dostępne są zarówno z manualna jak i automatyczną skrzynią biegów. To kolejny dowód naszych dążeń do oferowania produktów ekologicznych w większych modelach bez uszczerbku na komforcie i przyjemności z jazdy” – dodał Magnus Jonsson.
Warto zwrócic uwagę, że silniki Flexifuel mogą być zasilane bioetanolem E85 bąd 95-oktanową benzyną bezołowiową – lub też mieszanką obu paliw. Ze względu na niższą wartość energetyczną, w przypadku E85 zużycie paliwa może być nawet o ok. 30-40 procent wyższe niż w przypadku benzyny. Różnice zależą od wielu czynników takich, jak styl jazdy, temperatura otoczenia i w specyfikacji samego paliwa>
Zużycie paliwa w nowej, 2,5-litrowej wersji Flexifuel wynosi 9,2 l/100 km w cyklu mieszanym dla modeli V70 i S80 wyposażonej w manualną skrzynię biegów oraz 10,2 l/100 km (VolvoV70) i 10,1 l/100 km (S80) w przypadku automatycznej skrzyni biegów.
Pozostałe modele Volvo z silnikiem FlexiFuel dostępne w Polsce
Dla modeli Volvo V70 i Volvo S80 dostępny jest również silnik 2.0F który również został przygotowany z myślą o zasilaniu paliwem E85 (lub benzyną). Silnik 2.0F zapewnia moc 145 KM (107 kW) i pozwala uzyskać moment obrotowy o wartości 185 Nm. W przypadku korzystania z paliwa E85 zużycie paliwa wynosi odpowiednio 11,6 l/100 km dla V70 2,0F, wartości wstępne) oraz 11,3 l/100 km dla S80 2.0F.
Oferta silników Flexifuel to również wersja 1.8F dostępny dla Volvo C30, S40 i V50 .Jest to wolnossący silnik czterocylindrowy 1.8F o pojemności 1,8 litra i mocy 125 KM (92 kW), dysponujący momentem obrotowym o wartości 165 Nm. W przypadku zasilania paliwem E85 zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi odpowiednio 10,3 l/100 km dla C30 1.8F, 10,4 l/100 km dla S40 1.8F i V50 1.8F.
Samochody z silnikami Flexifuel dostępne są również w Polsce.
„Zdajemy sobie jednakże sprawę, iż na razie ich sprzedaż w Polsce nie będzie duża. Pomimo rosnącego zainteresowania naszych klientów samochodami napędzanymi bioetanolem, ciągle brakuje w naszym kraju infrastruktury pozwalającej na tankowanie paliwa E85”- mówi Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska.
Rosnący popyt w Europie
Bioetanol jest paliwem ze ródeł całkowicie odnawialnych produkowanym z większości postaci biomasy pochodzącej ze ródeł takich jak kukurydza, pszenica, buraki cukrowe i celuloza. W przypadku spalania paliwa E85 (składającego się z 85 procent bioetanolu i 15 procent benzyny), emisja dwutlenku węgla z bioetanolu jest uznawana za naturalny cykl węglowy występujący w przyrodzie.Volvo Cars wprowadza samochody wyposażone w silniki Flexifuel na coraz więcej rynków. Poza Szwecją modele te sprzedawane są we Francji, Norwegii, Finlandii, Niemczech, Austrii, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii i Szwajcarii. Na całym świecie Volvo Cars zamierza w 2008 r. sprzedać 20 000 samochodów wyposażonych w tę technologię.
Materiały powiązane