Wprawdzie nowe Volvo EX30 to najmniejszy samochód w naszej gamie, ale w kwestii bezpieczeństwa tego auta firma nie poszła na żadne kompromisy. W końcu Volvo stawia na bezpieczeństwo jak żadna inna marka samochodowa od 96 lat. A to zobowiązuje.
Systemy bezpieczeństwa Volvo EX30 chronią nie tylko pasażerów auta, ale także innych uczestników ruchu, szczególnie w mieście. Ruch w obszarach zurbanizowanych jest intensywny. Samochody, piesi, rowerzyści mogą pojawić się z każdej strony. I tu mamy pierwszą nowość. Volvo EX30 ma system zabezpieczający przed otwarciem drzwi, gdy blisko samochodu przejeżdża rowerzysta. Okazuje się, że incydenty tego typu stanowią aż jedną piątą kolizji rowerzystów z samochodami. Według danych Cycling UK w Wielkiej Brytanii aż 60 rowerzystów rocznie ginie lub odnosi poważne obrażenia w wyniku uderzenia w drzwi samochodu.
W Volvo EX30 zastosowano alarm, który ostrzeże Cię przed otwarciem drzwi, jeśli nadjeżdża rowerzysta lub inny pojazd. Ta funkcja należy do pakietu systemów bezpieczeństwa Safe Space, który trafił do EX30. Są one szczególnie przydatne w mieście, gdzie przecież auta typu EX30 pokonują znaczną część swojego przebiegu.
Od dawna skupiamy się na bezpieczeństwie w środowiskach miejskich, gdzie samochody dzielą przestrzeń z pieszymi i rowerzystami – powiedziała Åsa Haglund, szefowa naszego Centrum Bezpieczeństwa. Dzięki Volvo EX30 przenosimy bezpieczeństwo w mieście na wyższy poziom, tworząc małego SUV-a, który jest idealnym towarzyszem zapewniającym komfortową jazdę, a jednocześnie dba o Ciebie i innych ludzi na ruchliwych ulicach współczesnych miast.
Najnowocześniejsze zabezpieczenia ochronne
Nasz najnowszy, mały SUV jest tak bezpieczny, jak można oczekiwać od samochodu marki Volvo. Jego projektanci czerpali z naszej bogatej wiedzy na temat bezpieczeństwa i wykorzystywali dane pozyskane z prawdziwych wypadków. EX30 został zaprojektowany, aby pomóc chronić kierowcę i pasażerów w przypadku zderzenia. Samochód ma liczne wzmocnienia, które skutecznie ochronią pasażerów auta przed konsekwencjami wypadków. W strukturze karoserii zastosowano wzmocnienia, które są przypominają zintegrowaną z nadwoziem klatkę bezpieczeństwa. Wzmocnione są wszystkie słupki – czyli A, B i C, a także dach. Ponieważ jest to elektryk, także akumulator trakcyjny otrzymał solidną, mechaniczną ochronę. Cała struktura nadwozia i podwozia wykorzystuje różne rodzaje stali o zróżnicowanych własnościach.
EX30 wyposażone jest także w poduszkę powietrzną znajdującą się po wewnętrznej stronie fotela kierowcy, która chroni głowę i klatkę piersiową przed obrażeniami w przypadku zderzenia bocznego. Jednak oprócz naszych najwyższych standardów bezpieczeństwa biernego, Volvo EX30 oferuje również zaawansowany zestaw nowych funkcji bezpieczeństwa aktywnego, które pomagają chronić ludzi wewnątrz i na zewnątrz samochodu.
Samochód, który wspiera Cię, gdy tego potrzebujesz
W kabinie Volvo EX30 nad bezpieczeństwem podróży czuwa specjalny system, który wykrywa zmęczenie kierowcy lub jego brak koncentracji. System wykrywa, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy, czy nie. System śledzi także twarz kierowcy i ruch gałek ocznych kierowcy – około 13 razy na sekundę. Specjalne algorytmy są w stanie wykryć zawczasu zmęczenie, senność, rozproszenie. A jeśli kierowca nie zareaguje w porę na sytuację drogową, elektroniczny pomocnik uruchomi automatyczne hamowanie. Ta funkcja działa m.in. na skrzyżowaniach i zapobiega zderzeniom z innymi pojazdami.
Podczas oficjalnej premiery modelu, czyli już 7 czerwca, ujawnimy więcej szczegółów na temat wszystkich technologii bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy w EX30.
W tym samym dniu będzie również dostępny na zamówienie lub w przedsprzedaży na wybranych rynkach.
Materiały powiązane