Volvo Auto Polska rozpoczęło nową kampanię reklamową pod hasłem „Miłość? Nienawiść? Jaka jest Twoja opinia?”, której celem jest prezentacja konsumentom nowego Volvo – miejskiego, designerskiego hatchbacka C30. Kampania ma interaktywny, produktowo – wizerunkowy charakter. Potrwa od połowy marca do końca maja.
Kampania zakłada wykorzystanie outdooru, prasy, internetu, telewizji, radio, marketingu bezpośredniego i niestandardowe działania – happeningi połączone z road show, działania ambientowe. Oba przekazy: standardowy i niestandardowy mają się wzajemnie uzupełniać i wzmacniać.
Celem kampanii jest prezentacja Volvo C30 grupie docelowej. Chcą osiągnąć ten cel, Volvo Auto Polska zdecydowało się na oparcie wszystkich działań na dialogu z grupą docelową. Ideą strategiczną kampanii jest przyporządkowanie Volvo C30 komunikatu „Jaka jest Twoja opinia?”
„Volvo C30 jest dla nas ogromnym wyzwaniem. Przedstawiamy nasz produkt całkowicie dla nas nowej grupie docelowej” – mówi Mariusz Nycz, Communication Manager Volvo Auto Polska, odpowiedzialny za kampanię C30 – „To osoby pewne siebie, znające doskonale swoje potrzeby. Mieszkańcy wielkich miast, osoby wykształcone, otwarte na nowości, aktywne w życiu zawodowym i prywatnym. Osoby wybierające silne marki, o wysokim poczuciu estetyki”.
Jeszcze przed rozpoczęciem projektowania C30, Volvo Cars przeprowadziło badania stylu życia i oczekiwań wobec przedmiotów codziennego użytku trendsetterów mieszkających w wielkich miastach na całym świecie.
„Badania jasno wskazują, iż ludzie ci przykładają największą wagę do wyglądu, charakteru samochodu i przyjemności z jazdy. Samochód jest dla nich czymś więcej niż środkiem transportu, jest manifestacją własnej osobowości – podkreśla Mariusz Nycz”
Layouty reklamowe kampanii pojawią się w dominującej mierze w mediach lifestylowych, takich jak Elle, A4, Twój Styl czy Viva. Volvo Auto Polska zdecydowało się również na zastosowanie w kampanii reklam telewizyjnych. W ciągu najbliższych 4 tygodni spoty reklamowe pojawią się w kanałach tematycznych takich jak TVN Style, TVN Turbo, TVN24, Canal+, Animal Planet.
„Gwarantuje nam to na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej modelu” – wyjaśnia Mariusz Nycz.
Stworzona została również strona w całości dedykowana najmniejszemu Volvo – www.volvoc30.pl. Internauci mogą wypowiedzieć się na niej na temat samochodu. W celu zachęcenia ich do werbalizacji swojej opinii, na stronie umieszczony został konkurs, w którym nagradzane są najciekawsze wypowiedzi na temat Volvo C30. Internauci mogą stworzyć własną kompozycję graficzną z udziałem modelu, przesłać ja znajomemu. Dodatkowo użytkownicy mają dostęp do strony „Box of tricks”, w której znajdą reklamy Volvo C30, wiele interaktywnych gier i zabaw oraz gadżety mobilne.
W celu jak najlepszego poznania opinii konsumentów i zachęcenia ich do odwiedzenia strony modelu przygotowany został cykl happeningów z udziałem samochodu. Eventy odbywać się będą w wielkich miastach na terenie całej Polski, w miejscach które są chętnie odwiedzane przez grupę docelową modelu.
Kreację przygotowała agencja Brainshop U-Boot, kreacją internetową zajęła się agencja K2 Internet. Za zakup i planowanie mediów odpowiedzialny był dom mediowy MindShare. Działaniami direct marketing zajęła się agencja Customer Relationship Management – Euro RSCG Marketing House oraz Call Center Poland S.A. Za komunikację Public Relations odpowiada Euro RSCG Sensors. Po stronie Klienta za kampanię odpowiada Mariusz Nycz – Communication Manager Volvo Auto Polska.
Materiały powiązane