Sprzedaż samochodów Volvo w pierwszym kwartale 2007 roku wzrosła prawie o 40% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Ogromnym powodzeniem cieszyła się nowa flagowa limuzyna firmy – Volvo S80, której sprzedaż wzrosła w tym okresie aż o 182%! Najchętniej kupowanym samochodem był ponownie model S60, który tym samym umocnił swoją pozycję ulubionego Volvo Polaków.
„Doskonałe wyniki sprzedaży naszych dwóch topowych limuzyn Volvo S60 i Volvo S80 są świadectwem bardzo mocnej pozycji firmy w tym segmencie, wysokiej świadomości marki Volvo w Polsce i oczywiście dobrego oszacowania potencjału rynku polskiego – mówi Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska – „Cieszy nas rosnący wskaźnik zadowolenia i przywiązania naszych klientów do marki, którzy wymieniają modele, ale pozostają wierni firmie Volvo.”
Sprzedaż nowych samochodów Volvo od kilku lat wykazuje stałą tendencję wzrostową. Ale nigdy wcześniej Volvo Auto Polska nie osiągnęła tak doskonałego wyniku sprzedaży. Volvo Auto Polska szacuje, że liczba dostaw nowych aut do klientów w pierwszym kwartale 2007 jest jednym
z najlepszych wyników wśród firm luksusowych na rynku.
Dobre początki Volvo C30
Jednym z najważniejszych wydarzeń ostatniego kwartału dla Volvo Auto Polska było rozpoczęcie sprzedaży miejskiego hatchback’a C30. Pierwsze wyniki są o kilkadzisiesiąt procent lepsze od zakładanych.
„Samochód C30 przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Spodziewaliśmy się, że C30 będzie się rewelacyjnie sprzedawać w modnych metropoliach krajów południowych, takich jak Barcelona czy Rzym, gdzie miejskie, trendy hatchbacki są preferowanym typem samochodów” – mówi Mariusz Nycz, Communication Manager Volvo Auto Polska – „po oszacowaniu rynku i preferencji naszych klientów, wiedzieliśmy, że samochód będzie się podobał, ale nie spodziewali się, że stanie się ogromnym sukcesem sprzedażowym Volvo. Kilkadziesiąt samochodów zostało zamówionych długo przed pojawieniem się C30 w Polsce.”
Model C30 przyczynił się również do wzrostu sprzedaży na pozostałych rynkach europejskich, gdzie sprzedaż Volvo w marcu wzrosła o 9,8% w stosunku do roku 2006. Najsilniejszymi rynkami pierwszego kwartału w tym segmencie okazały się Francja (45%), Belgia (25%) oraz Włochy (23,7%).
„Widzimy wyniki naszego agresywnego planu produkcyjnego. Spodziewamy się jednak jeszcze większej sprzedaży i powinniśmy być w stanie podwyższyć nasz wolumen w 2007 roku do rekordowego poziomu – powiedział Fredrik Arp, prezes i CEO Volvo Car Corporation – „Ważne, abyśmy zwiększali wysiłki w organizacji globalnej sprzedaży, tak aby uwolnić pełny potencjał Volvo”.
Kolejny sukces sprzedażowy limuzyny Volvo S60
W 2006 roku najchętniej kupowanym Volvo była limuzyna Volvo S60. Dlatego model ten został wybrany w Polsce celem uczczenia 80.tych urodzin firmy Volvo Car Corporation. Przygotowana z tej okazji specjalne urodzinowa edycja modelu spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientów i tym samym, model ten ma szanse powtórzyć sukces sprzedażowy 2006 roku (wzrost sprzedaży S60 w 2006 roku w porównaniu do 2005 roku wyniósł 64%).
Materiały powiązane