Na naszych oczach Volvo zmienia swój wizerunek. Tym razem firma zapowiada swój najodważniejszy stylistycznie projekt – model XC40. Porywające linie, ładne proporcje nadwozia, odważne, żywe kolory nadwozia i szeroka możliwość personalizacji. Tym razem Szwedzi zamierzają zdobyć segment aut, w którym nigdy nie byli obecni. Volvo zapowiada, że będzie to powiew świeżości wśród najmniejszych samochodów premium. Oto jak zamierza spełnić tę obietnicę…
Wszystko zaczęło się od platformy podwoziowej CMA, która otworzyła przed projektantami nowe możliwości i zapewniła im swobodę tworzenia. Ten mały SUV ma wyrażać sobą energię, indywidualność i pewną dozę nieskrępowanej wyobraźni. Takich cech próżno szukać w obecnym segmencie luksusowych małych SUV-ów. Ale ta nuda właśnie się kończy.
Chcieliśmy, żeby Volvo XC40 było świeżym, wyjątkowym modelem w ofercie Volvo, pozwalającym kierowcom na wyrażenie swojej osobowości. Przyszli użytkownicy XC40 to ludzie będący na bieżąco z popkulturą, interesujący się modą i designem, zwykle mieszkający w tętniących życiem dużych miastach. To ludzie, którzy potrzebują samochodu, wyrażającego ich osobowość. Volvo XC40 to właśnie taki samochód. – mówi Thomas Ingenlath, szef designu w Volvo Cars.
XC40 oferuje szeroką i bardziej zróżnicowaną, pod kątem kolorystyki, paletę barw, co sprawia, że jest najbardziej wyrazistym modelem w portfolio Volvo, odzwierciedlającym indywidualne osobowości klientów.
Przeprowadzone wśród klientów badania wyraźnie pokazują, że dla XC40 i całego segmentu potrzebny jest szerszy wybór kolorów i materiałów niż ten, który zwykle oferowaliśmy. Volvo Cars nigdy wcześniej nie zaprojektowało takiego modelu jak XC40. Mogliśmy zacząć od zera i nadać modelowi XC40 świeżości– dodaje Robin Page, Senior Vice President Design w Volvo Cars.
Uliczna moda, miejska architektura, ekskluzywne dodatki i kultura masowa – to właśnie źródła inspiracji dla projektantów Volvo, którzy określili materiały, wzory i kombinacje kolorystyczne nowego modelu XC40.
Inspiracje przy tworzeniu nowego Volvo XC40 czerpaliśmy z wielu źródeł, mieszając je i łącząc w spójną całość. To, co udało nam się stworzyć to samochód łączący mocny charakter z poczuciem świeżości, energii i niezawodności – mówi Ebba Maria Thunberg, Vice President Colour & Materials w Volvo Cars.
Paleta barw jest bardzo szeroka i obejmuje zarówno tradycyjne wersje o jednolitym kolorze nadwozia, jak i bardziej odważne wersje dwukolorowe o ciekawym zestawieniu barw. Będzie także wiele opcji indywidualnego wykańczania wnętrza. Do wyboru będą różne kolory skór, tapicerki materiałowe o żywych wzorach, czy ciekawe elementy dekoracyjne. Skórzana tapicerka w odcieniu brązowo-pomarańczowym Lava Orange, czy jednak czerwona Oxide Red? Naturalne filcowe okładziny, czy wykończenie drzwi? Tak odważnie jeszcze nie było i to nie tylko w Volvo.
Wersja wyposażenia Momentum, z kombinacjami żywych, intensywnych kolorów, jest najbardziej nakierowana na aktualne trendy, natomiast R-Design i Inscription prezentują większy dynamizm i poczucie klasy premium – dodaje Ebba Maria Thunberg
Zdjęcia całego samochodu zobaczymy jesienią. Wtedy Volvo odkryje swój najmniejszy model w pełnej krasie. A teraz podziwiajmy jego szczegóły. Ponoć tkwi w nich…
Materiały powiązane