Oprogramowanie Polestar zapewnia więcej momentu obrotowego na tylnych kołach w czteronapędowych modelach Volvo
Volvo Cars wprowadziło opracowaną przez Polestar aktualizację oprogramowania, która w ramach rozdziału napędu zwiększa przydział momentu obrotowego dla kół osi tylnej w modelach Volvo z napędem na cztery koła (AWD), umożliwiając bardziej dynamiczną jazdę.
Aktualizacja oprogramowania, opracowana przez nową markę elektryczno-wyczynową Polestar w ramach Frupy Volvo Car, zwiększa ilość i częstotliwość dostarczanej do kół osi tylnej siły napędowej, poprawiając skrętność dzięki wyraźniejszemu „dokręcaniu” auta przez oś tylną, a także kontrolę i panowanie nad autem podczas jazdy po zakrętach – oraz trakcję podczas ostrego ruszania z miejsca, co razem przekłada się na większą integrację kierowcy z autem.
Nieprzerwanie dopracowujemy charakterystykę jezdną modeli Volvo, przekładającą się na doznania z prowadzenia, a ta aktualizacja sprawia, że czteronapędowe auta prowadzą się zarówno płynniej, jak i bardziej dynamicznie – powiedział Henrik Green, senior vice president ds. badawczo-rozwojowych w Volvo Cars.
Optymalizacja napędu AWD włącza się po wybraniu przez kierowcę trybu jazdy Dynamic – lub automatycznie, po dezaktywacji elektronicznej kontroli stabilności (ESP).
Nowa funkcja rozszerzenia rozdziału napędu dla kół osi tylnej to kolejna dziedzina optymalizacji w najnowszym oprogramowaniu Polestar. Pięć dotychczas pokrywanych dziedzin obejmowało ostrzejszą reakcję pedału gazu, szybsze schodzenie z gazu, szybszą zmianę przełożeń, optymalizację punktów zmiany biegów oraz podtrzymywanie załączonego przełożenia w skręcie – oprócz oczywiście poprawy parametrów silnika.
Optymalizacja napędu AWD przygotowana przez Polestar będzie dostępna dla modeli z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi Volvo serii 90, 60 oraz XC40 już od sierpnia 2018.
Uwaga do edytorów:
Zastosowanie do wszystkich nowych modeli Volvo budowanych na architekturze SPA i CMA od rocznika modelowego 2019, wyposażonych w napęd na cztery koła AWD (z wyłączeniem wariantów plug-in hybrid).
Modele plug-in hybrid, w tym T8 Twin Engine oraz T6 Twin Engine, które mają tylne osie napędzane silnikami elektrycznymi (ERAD) i wykorzystują napęd elektryczny tylko na kołach tylnych, już mają funkcję „dopędzania” tylnej osi i nie wymagają dalszej optymalizacji AWD.
W Europie optymalizacja oprogramowania Polestar jest zgodna z wymogami WLTP i stanowi część Cetryfikatu Zgodności.
Optymalizacje Polestar są objęte wszystkimi fabrycznymi gwarancjami Volvo i są zatwierdzone przez producenta.
Materiały powiązane