Firma Volvo Car Poland zdobyła pierwsze miejsce tegorocznej edycji Niezależnego Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych. Piąta wygrana Volvo w tym badaniu to wynik rekordowy, ex aequo z jeszcze jedną marką. Podczas gdy średnia ocen dla całej branży, z uwagi na sytuację rynkową, była bardzo niska, Volvo Car Poland otrzymało ocenę rekordowo wysoką.
Nastroje dealerów samochodowych są adekwatne do kondycji całej branży. Po okresie pandemii, nastąpił kryzys dostępności komponentów, w tym półprzewodników. Następnie w wyniku sytuacji geopolitycznej podrożały wszelkie możliwe materiały potrzebne do produkcji aut oraz energia. Od kilku miesięcy w wyniku rosnących stóp procentowych wzrosły koszty instrumentów finansowych. Te wszystkie czynniki sprawiły, że na polskim i na wielu innych rynkach, nastąpił spadek sprzedaży aut. Warunki są trudne dla wszystkich, ale nie wszyscy gracze poradzili sobie z nimi tak samo. Obserwując wyniki Volvo Car Poland – nasza marka poradziła sobie z zaistniałą sytuacją wzorowo.
W tym roku nastroje dealerów samochodowych w Polsce były jednymi z najsłabszych. Tegoroczna średnia dla badania, była drugą najniższą w historii i wyniosła 3,20. Słabiej było tylko w 2009 roku, po światowym spowolnieniu gospodarczym. Wśród 26 przebadanych importerów aż 17 osiągnęło słabsze wyniki niż w zeszłym roku. Tymczasem Volvo Car Poland osiągnęło najlepszy wynik: 4,39.
Dealerzy dokonywali kompleksowej oceny współpracy z importerami, która obejmowała rozmaite obszary działalności. Oceniano nie tylko produkty importera, ale także dochodowość prowadzenia działalności, podejście marek do prowadzenia biznesu oraz ocena importera jako organizacji: kwalifikacji jego pracowników, etyki biznesowej, etc.
Volvo Car Poland w szczegółowych ocenach uzyskało najwyższe noty w obszarze wzrostu dochodów, dostępności aut, jakości produktów finansowych, współpracy w zakresie części zamiennych oraz jakości programu samochodów używanych. Najwyżej oceniono także etykę biznesową i z tej kategorii jesteśmy szczególnie dumni. Dobrze ocenione została także realizacja planów sprzedażowych, ocena menadżerów importera oraz jakość działań marketingowych.
Od lat traktujemy naszych dealerów jako niezwykle istotny element naszego biznesu, jako naszych partnerów. Chcemy, by czuli, że mają z naszej strony zawsze wsparcie. Zdobycie pierwszego miejsca w takich czasach jakie mamy to najlepsze potwierdzenie naszego dążenia. A naszym dealerom dziękuję za tak pozytywny feedback – powiedział Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.
Materiały powiązane