Komunikaty prasowe

Rekordowa sprzedaż Volvo zwiększyła zysk operacyjny o 17%

W 2014 roku firma Volvo Cars wypracowała zysk operacyjny na poziomie 2,252 mld koron szwedzkich, co oznacza 17,4% wzrost w porównaniu do roku 2013, kiedy wyniósł on 1,919 mld koron. Wzrosły też dochody firmy ze 122 mln koron do 129 mln koron. Wzrost sprzedaży jest kolejnym etapem głębokich, globalnych zmian w firmie, dotyczących jej produktów, ale także jej funkcjonowania biznesowego.

 

W 2014 roku Volvo sprzedało najwięcej samochodów w swojej niemal 90-letniej historii. W 2013 roku na całym świecie sprzedano 427 840 aut. Rok później było to 465 866 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 8,9%. Jest to efekt świetnych wyników sprzedaży w Europie i Azji. W samych Chinach znalazło nabywców aż 80 000 aut tej szwedzkiej marki. W Europie sprzedaż aut Volvo rosła dwa razy szybciej niż sprzedaż marek konkurencyjnych. Volvo konsekwentnie odnotowywało wzrost sprzedaży miesiąc po miesiącu, począwszy od lipca 2013 roku.

Chcemy podkreślić, że obecnie firma jest na etapie bardzo poważnych zmian, których namacalne efekty zobaczymy jeszcze w tym roku – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Volvo przechodzi obecnie głęboką transformację połączoną z rozległymi inwestycjami. Firma chce znacznie umocnić swoją pozycję na rynku producentów aut segmentu premium. W ciągu kilku najbliższych lat zostanie wymieniona cała oferta modelowa, dzięki czemu Volvo ma sprzedawać 800 000 samochodów rocznie. W 2014 roku firmie udało się zrealizować kilka celów na drodze do realizacji tej wizji.

Pierwszym z nich była prezentacja całkowicie nowego modelu XC90 zbudowanego od podstaw przez Volvo. Na potrzeby tego modelu zaprojektowano płytę podłogową z możliwością jej skalowania (SPA). Daje ona szerokie pole do popisu stylistom i inżynierom. Będzie ona wykorzystana do budowy kolejnych sześciu-siedmiu modeli, które zostaną zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku lat. Nowe podwozie sprawia, że XC90 doskonale się prowadzi, a koncepcja wspólnej, własnej płyty podłogowej upraszcza proces produkcji i podnosi zyskowność.

Volvo od postaw stworzyło również paletę nowych silników Drive-E łączących wysoką moc i niską emisją dwutlenku węgla. Na wielu europejskich rynkach ten parametr ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe kierowców. Nowe silniki będą stosowane we wszystkich modelach Volvo. Na potrzeby modelu XC90, Volvo stworzyło najbogatszy na świecie seryjny pakiet systemów bezpieczeństwa.

Marka zainwestowała także w zwiększenie mocy produkcyjnych swoich zakładów w Szwecji i w Chinach. W fabryce Torslanda pod Goeteborgiem uruchomiono trzecią zmianę i zatrudniono dodatkowo 1300 osób. W Chinach, w Chengdu ruszyła produkcja bestsellera Volvo – modelu XC60. W chińskim Daqing będą produkowane również samochody oparte o platformę podwoziową SPA.

Zadania wykonane w 2014 roku przybliżają nas do celów, które wyznaczyliśmy sobie w najbliższej przyszłości. Udało nam się dokonać postępu na wszystkich założonych obszarach. Sprzedaż wrosła, rozszerzyliśmy naszą ofertę modelową, rozwinęliśmy wiele nowych technologii, które będą naszą przewagą konkurencyjną w przyszłości – powiedział Hakan Samuelsson.

Materiały powiązane