Najwyższa w historii sprzedaż aut nowych, używanych, części i akcesoriów – tak najkrócej można podsumować ubiegły rok, który był dla Volvo Car Poland wyjątkowo udany. Od stycznia do grudnia 2014 zarejestrowano w Polsce 5835 aut szwedzkiej marki, co oznacza 19% wzrost sprzedaży w porównaniu do 2013 roku. W tym roku wynik sprzedaży ma być jeszcze wyższy.
1405 z kratką, 4430 – bez
W ubiegłym roku cała branża motoryzacyjna skorzystała na przepisach przejściowych dotyczących podatku VAT, które sprawiły, że na 3 miesiące powróciły samochody z tzw. kratką. Spośród przedstawicieli segmentu premium, to właśnie Volvo było liderem sprzedaży takich aut. Należy jednak zaznaczyć, że samochody z homologacją ciężarową stanowiły tylko jedną czwartą sprzedaży rocznej, co oznacza, że dobrze wykorzystaliśmy pozostały okres – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.
Wzrost sprzedaży o jedną piątą
Volvo odnotowało 19% wzrost sprzedaży (liczony według rejestracji) i był on wyższy niż wzrost całego rynku aut osobowych, który urósł o 12,96%. Udziały rynkowe Volvo urosły z 1,7% w 2013 do 1,79% w 2014 roku. Szwedzki producent potwierdził szerszy trend szybszego wzrostu marek premium w porównaniu do rynku masowego. Wraz z dobrymi wynikami ilościowymi, Volvo osiągnęło doskonałe wyniki jakościowe. W badaniach satysfakcji obsłużonych klientów polski oddział Volvo otrzymał najwyższe noty na świecie spośród wszystkich przedstawicielstw tej szwedzkiej marki.
Ubiegły rok był dobry dla Volvo także w pozostałych krajach. Na całym świecie sprzedaż osiągnęła poziom 465 000 pojazdów. Nigdy dotąd, nawet w okresie największej koniunktury na rynku amerykańskim, Volvo tyle nie sprzedawało. Dzięki nowemu modelowi XC90 w przyszłym roku sprzedaż Volvo po raz pierwszy powinna przełamać barierę pół miliona aut.
Całościowy wzrost biznesu
Wzrost sprzedaży nowych samochodów ma pozytywny wpływ na pozostałe nasze obszary działalności. W tym roku sprzedaliśmy w sieciach dealerskich ponad 1500 samochodów używanych oraz odnotowaliśmy najwyższe w historii wyniki sprzedaży części (+1,7%) i akcesoriów (+4,4%) w stosunku do 2013 roku. To naturalne zjawisko, ponieważ więcej sprzedanych aut oznacza więcej przeglądów, wymian opon i dokupionego wyposażenia dodatkowego – dodaje Arkadiusz Nowiński.
Najbliższe plany
W tym roku Volvo Car Poland zamierza kolejny raz powiększyć swoją sprzedaż i rozszerzyć swoją ofertę. Najważniejszą nowością będzie nowy, flagowy SUV – XC90. Do oferty dołączony zostanie także V60 Cross Country i S60 Cross Country. Każdy z tych samochodów będzie miał ponad 20 cm prześwit podwozia i będzie dostępny także z napędem na cztery koła w wersji benzynowej i wysokoprężnej. W drugim kwartale Volvo wprowadzi nowe silniki benzynowe T3 o pojemności 1.5 i 2.0 o mocy 150 KM. Będą to czterocylindrowe jednostki własnej konstrukcji dostępne zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z automatem. Do oferty dołączą nowe, dwulitrowe czterocylindrowe silniki D2 120 KM i D3 150 KM, które zastąpią starsze jednostki D2 1.6 115 KM i D3 2.0 136 KM. Wzrośnie moc silników D4 ze 181 do 190 KM, a w XC60 D5 AWD z 215 KM na 225 KM.
Materiały powiązane