W Chińskiej fabryce Volvo w Luqiao ruszyła produkcja modelu XC40 przeznaczonego na rynek lokalny. Docelowo w fabryce będą powstawać modele innych marek koncernu, bazujące na platformie podłogowej CMA.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat Volvo Cars niemal podwoiła swoją sprzedaż. W ubiegłym roku firma sprzedała ponad 640 000 aut, a w tym roku ten wynik ma być jeszcze wyższy. Znaczące zwiększenie sprzedaży w naturalny sposób wiąże się z koniecznością otwarcia nowych fabryk. Tylko w ciągu kilku ostatnich lat uruchomiono cztery nowe fabryki: jedną w Stanach Zjednoczonych i trzy w Chinach. W tym tygodniu uwagę mediów przykuwa lokalizacja w Luqiao, w której będą produkowane samochody na płycie podłogowej CMA.
Pierwszym modelem, który opuści mury fabryki jest najmniejszy SUV naszej marki – XC40. Obok niego, ten obiekt będzie produkował modele Lynk&Co 01 oraz całkowicie elektryczny model Polestar 2. Wszystkie te samochody bazują na tym samym podwoziu, są podobnej wielkości, każda z marek należy do tego samego koncernu. Volvo Cars ma 30% udziałów w marce Lynk&Co i 50% marki Polestar.
Zapotrzebowanie rynku na model XC40 przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Produkcja XC40 w chińskim Luqiao znacząco poprawi naszą zdolność do zaspokojenia oczekiwań rynku. Tym samym możemy szybciej realizować zamówienia i usprawniamy naszą światową sieć dystrybucji. To kolejny krok do realizacji zdrowej zasady biznesowej: produkuj auta jak najbliżej miejsca sprzedaży – powiedział Hakan
Samelsson, prezes Volvo Cars.
Na całym świecie sprzedano dotąd już ponad 100 000 sztuk XC40. Do tej pory najmniejsze SUV-y Volvo były produkowane wyłącznie w belgijskiej Gandawie. Ta fabryka, tak jak ta w Luqiao, skupi się wyłącznie na wytwarzaniu Volvo bazujących na mniejszej platformie CMA. Pozostałe zakłady: szwedzka (Torslanda) , amerykańska (Charleston) i chińskie (Chengdu i Daquing) będą wytwarzały modele Volvo bazujące na płycie podłogowej SPA.
Materiały powiązane