Volvo przechodzi najszerszą, jednoczesną zmianę modelową w swojej historii. W salonach debiutuje 6 modeli, które przeszły tysiące zmian. Nowe S60, V60, XC60, XC70, V70 i S80 będzie można zobaczyć we wszystkich salonach tej szwedzkiej marki. W nadchodzącym tygodniu, od 8 do 13 lipca, wszyscy kupujący otrzymają dodatkowo od 5 do 20 tys. zł na dowolnie wybrane, dodatkowe wyposażenie swojego samochodu.
Już w marcu można było podziwiać odmienione modele Volvo podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Teraz nadszedł czas, by te samochody zadebiutowały w polskich salonach. Volvo Auto Polska przygotowało akcję, podczas której wszystkie nowości będą prezentowane klientom. Będzie je można obejrzeć na ekspozycji statycznej, ale także odbyć jazdę próbną. Pracownicy salonów będą także opowiadać o zmianach, jakim poddano sześć modeli. A są ich tysiące.
Zmiany na zewnątrz i w środku
Najgłębsza modernizacja objęła trzy modele: XC60, S60 i V60, w których zmieniono łącznie około 4000 części. Aż dotąd samochody te miały oddzielne lampy diodowe do jazdy dziennej umieszczone pionowo na wysokości przednich reflektorów. Teraz umieszczono je poziomo w zderzaku przednim i poszerzono reflektory. W reflektorach też zaszła zmiana. Wszystkie samochody wyposażone w lampy ksenonowe otrzymają system Active High Beam. System przysłon zintegrowanych z kamerą wykrywającą innych uczestników ruchu. Dzięki temu można podróżować używając tzw. świateł długich, nie oślepiając przy tym nikogo, a zyskując doskonałe doświetlenie całej przestrzeni przed autem, zwłaszcza poboczy. W serii „60-tek” znajdziemy także nowe pakiety zawieszenia, nowe opcjonalne zegary oparte na wyświetlaczach TFT, sportowe siedzenia kubełkowe, automatyczne skrzynie biegów z łopatkami przy kierownicy i nowe systemy bezpieczeństwa. W systemie BLIS monitorującym przestrzeń w martwym polu część kamer została zastąpiona radarami, które są bardziej odporne na zanieczyszczenia drogowe, takie jak błoto, czy śnieg. Zastosowano też system ochrony rowerzystów – Cylist Detection. Spryskiwacze szyby przedniej powędrowały pod krawędź maski i stały się niewidoczne. Zyskał na tym nie tylko wygląd, ale także aerodynamika. W trosce o nią zmieniono również kształt maski, zderzaków i elementów podwozia. Do tego dodano nowe wzory felg i rozszerzono paletę lakierów. Na szczególną uwagę zasługuje White Pearl, którego głębię uzyskuje się nakładając aż 11 warstw lakieru. Power Blue to efektowny metalizowany błękit, świetnie komponujący się z nową kremową skórą. Java Rich to nowy, metalizowany głęboki brąz polecany zwłaszcza do XC60. Do każdego modelu Volvo, poza XC90, można także zamówić akcesoryjny multimedialny system Sensus Connected Touch. To pierwsze na świecie tego rodzaju rozwiązanie samochodowe oparte na systemie Android. Centrum dowodzenia stanowi dotykowy ekran typu multi-touch. System pozwala na przeglądanie stron internetowych, korzystanie z nawigacji internetowych, odsłuchiwanie stacji radiowych on-line, wyszukiwanie wolnych miejsc parkingowych, czy sprawdzanie pogody. System Android umożliwia także wgrywanie aplikacji bezpośrednio do pamięci samochodu. Można też na ekranie auta wyświetlić menu naszego smartfona. Współpraca Volvo i Spotify zaowocowała tym, że kierowca może wywoływać głosowo nazwę utworu i wykonawcy. Wszystkie wymienione tutaj funkcje są także dostępne w modelach XC70, V70 i S80.
Materiały powiązane