Do portfolio szwedzkiej marki dołączy kolejny uterenowiony model. Na targach LA Motor Show 2014 po raz pierwszy zostanie pokazane Volvo V60 Cross Country. Na rynku amerykańskim sprzedaż ruszy tuż po premierze, w Europie zobaczymy go w maju przyszłego roku.
Volvo ogłosiło, że rodzina samochodów Cross Country poszerzy się o kolejny model. Tym razem szwedzka marka zdecydowała się na stworzenie uterenowionego kombi, które poradzi sobie w każdych warunkach. Auto będzie można po raz pierwszy oficjalnie obejrzeć podczas targów motoryzacyjnych, które rozpoczną się 18 listopada w Los Angeles.
Skandynawskie dziedzictwo
Modele Cross Country mają za sobą długą i szacowną tradycję. Volvo było pierwszą marką premium, która zdecydowała się na wzbogacenie swojej oferty o uterenowione wersje swoich samochodów. Pierwszym tego typu autem było kombi Volvo V70 Cross Country, które swoją premierą w 1997 r. rozpoczęło nowy rozdział w historii motoryzacji, kontynuowany do dzisiaj przez wiele marek samochodowych. Z czasem model przemianowano na XC70, ale teraz firma wraca do pierwotnej nazwy. Następca XC70 ma się nazywać V90 Cross Country.
Debiut V60 Cross Country jest rozbudowaniem segmentu uterenowionych kombi, w którym szwedzka marka świetnie się odnajduje. Europejczycy coraz chętniej wyjeżdżają poza miasto, opuszczając utwardzone drogi. Od lat na całym świecie obserwowany jest również trend do zwiększonego zainteresowania autami typu SUV i crossover.
Sportowe możliwości
W porównaniu do zwykłego modelu V60, odmiana Cross Country ma zwiększony prześwit o 65 mm i wynosi on ponad 20 cm. Wzmocniono także zawieszenie, którego wybrane elementy pochodzą z modelu XC70. W aucie zastosowano również układ kontroli trakcji oraz system zarządzania momentem obrotowym przekazywanym na napędzane koła. Nowe V60 Cross Country będzie dostępne z 18- lub 19-calowymi felgami. Wysoki profil opon sprawia, że koła poradzą sobie z wysokimi krawężnikami czy wyboistymi drogami.
Nie tylko w mieście
Oprócz zwiększonego prześwitu w V60 Cross Country znajdziemy więcej rozwiązań, które przydadzą się po opuszczeniu asfaltowych dróg. Przednia i tylna osłona podwozia, boczne listwy ochronne oraz przedłużone błotniki podkreślają uterenowioną naturę tego modelu. Poznamy ją także po zintegrowanym układzie wydechowym i innym wzorze skórzanej tapicerki z brązowym szwem – dostępnymi już z dniem premiery samochodu.
Jednostki napędowe
Pierwsze V60 Cross Country przeznaczone na rynek amerykański dostępne będą m.in. w wersji T5 AWD: czteronapędowej z pięciocylindrowym benzynowym silnikiem o pojemności 2.5 l i mocy 250 KM. Ta wersja będzie dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Na wszystkich innych rynkach Volvo V60 Cross Country zadebiutuje w pierwszej połowie 2015 r. i zostanie wyposażone także w silniki Diesla. W wersjach z napędem na cztery koła (D4 AWD i D5 AWD) Volvo postawiło na jednostki pięciocylindrowe o pojemności 2.4 l. W opcji będzie także wersja przednionapędowa z nowym dwulitrowym Dieslem z serii Drive-E.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Hvq9-S1NDes[/youtube]
Materiały powiązane