Volvo Auto Polska trzeci raz z rzędu, zwyciężyło w szóstej edycji Niezależnego badania satysfakcji dealerów samochodowych. Badanie to powstaje na bazie ankiet wypełnianych przez dealerów aut różnych marek, którzy oceniają swoją współpracę z importerem. W raporcie oceniana była atrakcyjność oferty modelowej, skuteczność działań marketingowych, poziom rentowności, a także całokształt współpracy z importerami.
Patronem badania był Związek Dealerów Samochodów oraz Polska Izba Motoryzacji. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę DCG Dealer Consulting pod patronatem merytorycznym firmy doradczej Ernst&Young. Wzięto w nim pod uwagę 26 marek samochodów osobowych.
Volvo przed Alfą Romeo i Mercedesem
Importerem, który uzyskał najlepsze oceny od własnych dealerów, została firma Volvo Auto Polska. Jest to czwarte zwycięstwo tej marki w sześcioletniej historii badania, a jednocześnie trzecie trofeum zdobyte rok po roku. Na drugim miejscu uplasowała się marka Alfa Romeo, a na trzecim – Mercedes.
Aby być marką premium, nie wystarczy zaoferować produkty dobrej jakości. Całe otoczenie biznesowe musi być dostosowane do poziomu naszych samochodów: od obsługi klienta po doskonałe relacje z dealerami, którzy są naszymi najbliższymi partnerami w biznesie. Otrzymana nagroda stanowi dowód, że jesteśmy w tym obszarze bardzo konsekwentni. Przy zachowaniu modelu pracy z dealerami, opartego na wzajemnym zaufaniu, łatwiej jest osiągać ambitne cele sprzedaży, jakie sobie stawiamy. Jeszcze raz dziękuję wszystkim osobom, które tak pozytywnie nas oceniły – powiedział Arkadiusz Nowiński – prezes Volvo Auto Polska.
Mocne strony Volvo
Na najwyższą ocenę generalną, złożyło się wiele elementów pośrednich. Volvo uzyskało najwyższe noty w następujących kategoriach: ocena systemu dystrybucji, ocena programów marketingowych prowadzanych przez importera, ocena stopnia zainteresowania importera opiniami dealera, ocena menedżerów pracujących u importera, ocena szkoleń ze sprzedaży. Dealerzy wysoko ocenili Volvo także w kategorii
jakości produktów finansujących zakup samochodu, gotowości pomocy ze strony importera oraz etyki działalności biznesowej importera. Ciekawostką jest to, że wszyscy ankietowani prowadzący obecnie salony Volvo ponownie zdecydowaliby się na współpracę z tą marką. Tylko jedna marka oprócz Volvo może się tym pochwalić.
Materiały powiązane