Podczas konkursu Michelin Challenge Bibendum 2006, odbywającym się w Paryżu między 8 a 12 czerwca, Volvo Car Corporation przedstawiło prototypowy samochód Multi-Fuel oraz układ nowej generacji Collision Warning ostrzegający przed zderzeniem. Dzięki swoim sztandarowym prośrodowiskowym produktom Volvo znalazło się w czołówce konkursu. Auta Volvo otrzymały 16 złotych medali, czyli więcej niż którykolwiek z rywali firmy w klasie samochodów osobowych. Sukces osiągnięty podczas konkursu umacnia pierwszoplanową pozycję Volvo Car Corporation wśród producentów aut spełniających wysokie standardy ekologiczne i normy bezpieczeństwa.
Nowa generacja układów aktywnego bezpieczeństwa
Volvo Car Corporation koncentruje się na tworzeniu systemów bezpieczeństwa pomagających kierowcy przewidzieć krytyczne sytuacje na drodze. System Collision Warning z funkcją Brake Support pierwszej generacji został ostatnio wprowadzony w nowym Volvo S80. Volvo Car Corporation pracuje teraz nad nową generacją systemu, który ma być aktywowany na bardzo wczesnym etapie sytuacji grożącej kolizją. Jeśli kierowca nie naciśnie pedału hamulca na czas, wówczas system automatycznie zahamuje, aby spowolnić samochód – wyjaśnia Ingrid Skogsmo, Dyrektor ds. Bezpieczeństwa w Volvo Car Corporation. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie można zapobiegać wypadkom lub poważniejszym szkodom.
Volvo Car Corporation pokazało system Collision Warning nowej generacji na konkursie Michelin Challenge Bibendum 2006 w Paryżu, by dowieść, jak bardzo zaawansowane są prace firmy nad rozwojem układów bezpieczeństwa.
Prototypowy silnik dostosowany do pięciu rodzajów paliw
Kolejny projekt, który Volvo Car Corporation przedstawiło na Michelin Challenge Bibendum, to Volvo Multi-Fuel całkowicie nowy prototypowy samochód dostosowany do pięciu rodzajów paliwa: bioetanolu E85, metanu w postaci gazu ziemnego, albo biometanu, a także benzyny i tzw. hytanu mieszaniny wodoru (10%) i metanu (90%).
Samochód jest wyposażony w potężny silnik, który sprawnie przyspiesza i zapewnia dużą moc przy każdym z pięciu paliw mówi Hans Folkesson, były wiceprezes ds. rozwoju i badań
w Volvo Car Corporation, który obecnie kieruje działem Technologii rodowiskowych w filii European Operations Forda.
Multi-Fuel spełnia dosłownie wszystkie znane standardy emisji na świecie, w tym proponowane Euro 5. Samochód napędzany czystymi paliwami odnawialnymi, takimi jak wodór czy bioetanol, powoduje emisje dwutlenku węgla na bardzo niskim poziomie. Silnik z turbosprężarką ma moc 200 KM i pozwala osiągnąć szybkie i płynne przyspieszenie oraz elastyczny tryb jazdy.
Czystsze silniki Diesla
Volvo S40 1.6D jest pod względem spalania najbardziej ekonomicznym samochodem Volvo wszech czasów. Ma on czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 1,6 litra (109 KM), który zużywa 4,9 litra na 100 kilometrów. Silnik wyposażony jest w filtr cząstek stałych Emisja dwutlenku węgla w porównaniu z silnikiem benzynowym jest o 15-20% mniejsza.
Silniki zasilane paliwami odnawialnymi
Volvo V50 FlexiFuel ma czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra (125 KM). Jest on zasilany bioetanolem E85, który zawiera 85% etanolu i 15% benzyny. Etanol powoduje o 80% mniejsze emisje dwutlenku węgla netto niż benzyna. Volvo S60 Bi-Fuel ma pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra (140 KM). Jest zasilany biometanem i gazem ziemnym, zaś benzynę wykorzystuje jako paliwo rezerwowe, potrzebne także do rozruchu samochodu. Jazda na gazie ziemnym powoduje w przybliżeniu o 25% niższe emisje dwutlenku węgla niż jazda z wykorzystaniem silnika benzynowego. Z kolei przy użyciu biometanu emisje dwutlenku węgla netto powodowane przez silnik są nieznaczne.
Znaczenie środowiska naturalnego
Volvo Car Corporation jest przekonane, że do proekologicznego transportu nie prowadzi jedna droga, lecz wiele. Lokalne uwarunkowania różnią się między sobą i nie ma jeszcze jednego paliwa odnawialnego, które mogłoby zastąpić paliwa kopalne. Obecnie pięćdziesiąt procent modeli samochodów Volvo może być wyposażonych w silniki dostosowane do paliw odnawialnych.
Naszym celem jest stałe opracowywanie zaawansowanych technologicznie i zasilanych różnymi rodzajami paliw silników, które najlepiej spełniałyby wymogi środowiskowe tak dziś, jak i jutro, objaśnia Hans Folkesson.
Zwycięstwo Michelin Challenge Bibendum 2006
Sukces osiągnięty podczas konkursu umacnia pierwszoplanową pozycję Volvo Car Corporation wśród producentów aut spełniających wysokie standardy ekologiczne i normy bezpieczeństwa.
Uczestnicy konkursu Michelin Challenge Bibendum rywalizowali w siedmiu kategoriach: przyspieszenia, hamowania, slalomu, emisji hałasu, emisji zanieczyszczeń, wydajności spalania oraz poziomu emisji dwutlenku węgla. Produktom Volvo Car Corporation przyznano w sumie 16 medali. Bardziej szczegółowy opis znajduje się w tabelce poniżej.
WYNIKI VOLVO CAR CORPORATION W KONKURSIE
Volvo Multi-Fuel
W klasie prototypów samochodów Volvo Multi-Fuel zdobył cztery złote medale za ograniczenie emisji zanieczyszczeń i hałasu do minimum, za doskonałe wyniki w testach na przyspieszanie od 0 do 100 km/h oraz za testy hamowania. Pozostałe nagrody zostały przyznane w kategorii wydajności spalania, slalomu oraz emisji dwutlenku węgla.
Nagrody w Challenge Bibendum 2006 pokazują, że udało się nam połączyć w silniku względy proekologiczne z dużymi osiągami – mówi Matt Moren, kierownik projektu Multi-Fuel w Volvo Car Corporation.
Volvo S40 1.6D
Najbardziej wydajny pod względem spalania samochód Volvo w historii zużywa 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Jest on wyposażony w filtr cząstek stałych i powoduje od 15 do 20% mniejsze emisje dwutlenku węgla niż benzyna. Jury konkursu doceniło te cechy S40 1.6D i przyznało mu złote medale w kategorii wydajności spalania i emisji dwutlenku węgla, a także dodatkowe dwa złote medale za doskonałe wyniki w testach hamowania i poziomu hałasu.
Volvo V50 FlexiFuel
V50 Flexi Fuel, jeden z silników Volvo zasilanych bioetanolem (85% etanolu i 15% benzyny), spotkał się z ogromnym uznaniem, co zaowocowało pięcioma złotymi medalami za wydajność spalania, emisje zanieczyszczeń, testy poziomu hałasu, slalomowe i hamowania. Żaden inny samochód z klasy aut pasażerskich nie zdobył więcej niż 5 złotych medali.
Volvo S60 Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel również uplasowało się w konkursowej czołówce dzięki złotym medalom za hamowanie, poziom emisji zanieczyszczeń i dwutlenku węgla.
Prace nad ekologicznymi rozwiązaniami wciąż trwają
Hans Folkesson, były wiceprezes ds. badań i rozwoju w Volvo Car Corporation, obecnie odpowiedzialny za technologie środowiskowe w filii europejskich działań Forda, podsumowuje wyniki Bibendum 2006: Chcieliśmy przedstawić technologię, którą mamy już w ofercie, a także nasze projekty na przyszłość związane z bezpieczeństwem i względami środowiskowymi. Volvo Car Corporaton pracuje nad kilkoma różnymi obszarami technologii, która ma nas doprowadzić do stworzenia proekologicznego transportu. Nasze starania widoczne są już w szerokiej gamie samochodów dostosowanych do środowiskowych wymogów. Mamy nadzieję, że nasza praca zainspiruje polityków, agendy rządowe, producentów i dystrybutorów do poprawy infrastruktury niezbędnej do produkcji paliw odnawialnych, tak aby ze stworzonej technologii mogło korzystać coraz więcej osób, dodaje Hans Folkesson.
przyspieszenie | hamowanie | slalom | hałas | emisje zanieczyszczeń | wydajność spalania | emisje dwutlenku węgla | |
Volvo Multi-Fuel | złoty | złoty | srebrny | złoty | złoty | srebrny | srebrny |
Volvo S40 1.6D | srebrny | złoty | srebrny | złoty | srebrny | złoty | złoty |
Volvo V50 FlexiFuel | srebrny | złoty | złoty | złoty | złoty | złoty | srebrny |
Volvo S60 Bi-Fuel | srebrny | złoty | srebrny | srebrny | złoty | brązowy | złoty |
Materiały powiązane