Rekordowa sprzedaż, najniższy udział Diesla w historii i totalna dominacja trzech modeli SUV – tak w największym skrócie wygląda podsumowanie sprzedaży Volvo Car Poland w ubiegłym roku. Oto jak kształtowały się preferencje klientów w ubiegłym roku i jakie nowości przygotowała nasza marka w nadchodzących miesiącach.
Rekord sprzedaży w niełatwych czasach
Ani pandemia, ani niedobory półprzewodników nie przeszkodziły Volvo Car Poland ustanowić swojego historycznego rekordu sprzedaży i nareszcie przekroczyć pułap 11 000 rejestracji rocznie. Tym samym Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce największych europejskich rynków Volvo Cars – za Norwegią, a przed Szwajcarią i Finlandią. Europejskim bestsellerem Volvo został model XC40, którego sprzedano 120 471 sztuk. Z tym wynikiem ten SUV stał się najczęściej wybieranym modelem segmentu premium w Europie, licząc wszystkie marki, poza jedną – czysto-elektryczną. W Polsce swój rekord utrzymał model XC60 osiągając poziom 4209 rejestracji. To najchętniej wybierany model segmentu premium od 2009 roku. Dotyczy to zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji tego modelu.
Volvo czyli SUV-y
Moda na SUV-y zdaje się nie mieć końca. Modele XC60, XC40 i XC90 stanowią 75% całkowitej, globalnej sprzedaży Volvo Cars. Niemal co trzecie sprzedawane Volvo to XC60 (31%), niewiele mniej osób decyduje się na XC40 (29%). W Polsce dominacja tych modeli jest jeszcze wyższa. Udział modelu XC60 w polskiej sprzedaży naszej marki wynosi 38%, XC40: 28%, a XC90: 11%. Te trzy SUV-y stanowią aż 77% sprzedaży Volvo Car Poland. Do niedawna polscy kierowcy wybierali te samochody przede wszystkim w wersji Diesla. Jeszcze w 2017 roku aż 72% Volvo, które opuściło polskie salony miało pod maską silnik wysokoprężny. W ubiegłym roku ich udział stopniał do 32%. Modele Recharge stanowiły 7% polskiej sprzedaży, z czego miażdżącą większość stanowiły hybrydy ładowane z gniazdka.
Plany na przyszłość
Ta zmiana nastąpiła pod koniec zeszłego roku, ale jej efekty w salonach widać dopiero teraz. Pierwsze ulepszone wersje hybryd ładowane z gniazdka serii 60 i 90 właśnie docierają do salonów. Powiększono w nich baterie z 11,6 na 18,8 kWh i wzmocniono silnik elektryczny z 87 na 145 KM (Moment obrotowy z 240 na 309 Nm). Tak poprawione hybrydy mają większy zasięg na samym prądzie i znacznie lepsze przyspieszenie niż dotąd. Zmieniono w nich układ nagrzewania kabiny, by samochód zużywał jeszcze mniej paliwa. Do salonów docierają także pierwsze egzemplarze elektrycznego modelu C40 oraz pierwsze sztuki przednionapędowej odmiany elektrycznego modelu XC40 P6 Recharge o mocy 231 KM. Wcześniej dostępna była tylko odmiana P8 z napędem na cztery koła o mocy 408 KM. Pod koniec roku Volvo Cars planuje pokazać światu swojego największego, flagowego SUV-a, o napędzie elektrycznym. To będzie pierwszy model Volvo, który nie będzie korzystał z platformy podłogowej wersji spalinowej, lecz otrzyma podwozie i wszystkie inne elementy konstrukcyjne przygotowane dla elektryka. Wszystkie te zmiany mają sprawić, że padną kolejne rekordy sprzedaży.
Materiały powiązane