W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 10 975 nowych samochodów osobowych marki Volvo. To oznacza wzrost o +4,96% wobec sprzedaży odnotowanej w 2018 roku. Jest to siódmy z rzędu rekord sprzedaży naszej marki, który wpisuje się w globalny trend wzrostowy Volvo Cars.
Spoglądając na historyczne statystyki sprzedaży aż trudno uwierzyć, że jeszcze w 2012 roku sprzedaż Volvo w Polsce wynosiła 4639 aut (rejestracje). W 2018 roku nasza marka sprzedała w Polsce po raz pierwszy ponad 10 000 aut, a w 2019 roku zbliżyła się do poziomu 11 000 zarejestrowanych pojazdów. Po raz kolejny bestselerem Volvo w naszym kraju został model XC60, który z wynikiem 4456 rejestracji jest najpopularniejszym modelem segmentu premium w Polsce. Zarówno pierwsza jak i druga generacja modelu utrzymuje ten tytuł od 2008 roku.
Volvo Car Poland realizuje przemyślaną strategię wzrostu. Od 2012 roku nieprzerwanie rośnie nie tylko sprzedaż naszych aut, ale także sprzedaż akcesoriów, części i usług serwisowych. Mamy nowoczesną gamę modeli, sprawnie działającą sieć dealerską i duży portfel zamówień. Spodziewam się, że 2020 rok zakończymy kolejnym rekordem – powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland, a jednocześnie Head of EMEA Offer&Launch w Volvo Cars.
Trzy najpopularniejsze modele Volvo w Polsce to SUV-y: XC60, XC40 i XC90. Ubiegły rok przyniósł ogromny wzrost udziału sprzedaży silników benzynowych. W 2017 roku wersje benzynowe wybierało 28% polskich klientów Volvo. W 2019 roku udział wersji benzynowych zbliżył się do 50%.
Więcej szczegółów dotyczących ubiegłorocznej sprzedaży przekażemy Państwu niebawem.
Materiały powiązane