Volvo Car Poland odnotowało znakomity wynik w kwietniu, rejestrując 2 192 samochody, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu do marca. Niezmiennie największym zainteresowaniem Polaków cieszy się SUV Volvo XC60, który ponad z 53% udziałem w sprzedaży utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 17 lat.
Dominacja SUV-ów w portfolio Volvo doskonale wpisuje się w preferencje polskich klientów. Aż 93% klientów Volvo wybrało samochody właśnie tego typu. Na podium najpopularniejszych modeli w portfolio Volvo znalazły się: XC60 z 53% udziałem rejestracji, XC40 z udziałem wynoszącym 14% oraz flagowiec XC90 z niemal 12% udziałem. Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 21% sprzedaży. Preferencje klientów coraz wyraźniej skłaniają się ku SUV-om. Liczba rejestracji kombi spadła o 27,12% (129 sztuk), a sedanów aż o 89,42% – do zaledwie 11 egzemplarzy.
Pod względem napędów nadal dominują jednostki benzynowe – w kwietniu zarejestrowano ich 1 775, co stanowiło ponad 80% wszystkich rejestracji. Hybrydy typu plug-in (PHEV) odnotowały imponujący wzrost – w kwietniu zarejestrowano ich aż 351, co oznacza wzrost o 126,45% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spadek zanotowano w segmencie samochodów w pełni elektrycznych (BEV), gdzie liczba rejestracji w kwietniu wyniosła 62 – o 67,02% mniej niż w kwietniu 2024 roku.
Na poziomie globalnym Volvo Cars sprzedało w kwietniu 58 881 samochodów, co stanowi spadek o 11% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – obejmujących samochody w pełni elektryczne oraz hybrydy typu plug-in – zmniejszyła się o 16% rok do roku i stanowiła 45% całkowitej sprzedaży w kwietniu. Udział w pełni elektrycznych modeli wyniósł 20%, natomiast hybryd typu plug-in – 25%. Najchętniej wybieranym na całym świecie modelem Volvo w kwietniu był XC60 ze sprzedażą 19 887 egzemplarzy (2024: 19 542), na drugim miejscu znalazły się XC40/EX40 z łączną sprzedażą 13 783 sztuk (2024: 15 139), a trzecie miejsce zajął XC90 – 9 746 samochodów (2024: 8 698).
Kwiecień 2025 | Kwiecień 2024 | Zmiana | Sty-kwi 2024 | Sty-kwi 2023 | Zmiana | ||
Łącznie | 58 881 | 65 838 | -11% | 231 100 | 248 525 | -7% | |
Modele zelektryfikowane | 26 385 | 31 523 | -16% | 100 868 | 106 518 | -5% | |
– Elektryczne | 11 697 | 17 090 | -32% | 44 146 | 55 261 | -20% | |
– Plug-in hybrid | 14 688 | 14433 | +2% | 56 722 | 51 257 | +11% | |
Mild hybrids/ICE | 32 496 | 34 315 | -5% | 130 232 | 142 007 | -8% | |
Volvo Cars w 2024
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 27 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 400.2 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 763 389 samochodów.
Materiały powiązane
