Komunikaty prasowe

Volvo Car Poland znowu z rekordem sprzedaży

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 9084 nowe samochody osobowe marki Volvo. Tym samym wzrost sprzedaży Volvo Car Poland wyniósł 17,3%. Najlepiej sprzedającym się modelem był SUV – XC60. Kolejny raz był to najchętniej kupowany model segmentu premium w naszym kraju.

Volvo Car Poland odnotowuje ciągły wzrost sprzedaży od 2012 roku. W ubiegłym roku dostarczono polskim klientom 9084 pojazdy. Dla porównania jeszcze w 2007 roku sprzedaż Volvo w Polsce była na poziomie 3743. sztuk. Wzrost sprzedaży Volvo Cars na całym świecie wyniósł w ubiegłym roku 7%, a globalna sprzedaż osiągnęła poziom 571 577 aut. Dynamika wzrostu naszego rynku była jeszcze wyższa i wyniosła ponad 17%. (2017 vs. 2016)

XC60 odjeżdża konkurentom

Od 2009 roku najchętniej wybieranym modelem segmentu premium w Polsce jest Volvo XC60. W ubiegłym roku sprzedano 4980 sztuk tego SUV-a. Tak dobry wynik jest efektem sprzedaży obecnej oraz poprzedniej generacji tego auta. Wszystko wskazuje na to, że nowe Volvo XC60 będzie godnym następcą popularnego poprzednika. Dealerzy odnotowują duże zainteresowanie tym samochodem.

Zainteresowanie w poszczególnych segmentach

W 2017 roku sprzedano w Polsce 1916 samochodów serii 90. Największym wzięciem cieszył się model XC90 (801 rejestracji), za nim S90 (536 rejestracji), następnie V90 (302 rejestracje) i V90 Cross Country (277 rejestracji). W ubiegłym roku model V40 i V40 Cross Country przeszedł lifting, który pozwolił utrzymać zainteresowanie tym kompaktowym Volvo. W 2017 roku do klientów trafiło 628 tych aut i kolejnych 520 w wersji Cross Country.

W ubiegłym roku pozostałych przedstawicieli serii 60 zarejestrowano 1039 sztuk, na co złożyły się wyniki następujących modeli: V60 (360), S60 (325), V60 Cross Country (289) i S60 Cross Country (65).

Ofensywa modelowa

Gdy prezes Volvo Cars – Hakan Samuelsson – prezentował w 2014 roku model XC90 powiedział, że za kilka lat będzie to nasz najstarszy samochód w ofercie. Od tego czasu Volvo każdego roku wprowadza kolejne, całkowicie nowe modele. W ubiegłym roku do naszej oferty dołączył V90 Cross Country i XC60. W tym do gry wkroczy niewielki SUV – XC40 oraz kolejne modele serii 60. Przewiduję, że nadchodzący rok będzie rekordowy dla Volvo Cars na całym świecie. Przyczyni się do tego także sprzedaż w Polsce, która w powinna być trzykrotnie wyższa  niż w 2007 roku – powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

 

Materiały powiązane