Volvo Cars, producent samochodów segmentu premium, czeka na kolejny rekordowy wynik sprzedaży. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku wzrosła ona o 7,9% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Od stycznia do lipca sprzedano 321 919 samochodów, natomiast w roku 2016 w tym samym czasie było to 298 272. 2016 rok był dla Volvo rekordowy pod kątem sprzedaży (534 332 samochody), tym bardziej producent jest pewny jeszcze lepszego wyniku w tym roku.
Globalna sprzedaż w lipcu wyniosła 44 278 samochodów, czyli o 6,2% więcej. Właśnie wtedy pierwsze modele nowego Volvo XC60 zaczęły docierać do klientów. W ciągu zaledwie miesiąca sprzedano 2 427 nowych XC60, a liczba zamówień przekroczyła aż 24 500 w pierwszej połowie roku.
Ale nie tylko nowe Volvo XC60 przysłużyło się do takiego wyniku sprzedaży. W dalszym ciągu bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się samochody z serii 90, jednakże nadal na pozycji lidera w sprzedaży pozostaje model XC60 pierwszej generacji.
Region Azji i Pacyfiku odnotował wzrost sprzedaży o 24,5% w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy, osiągając wynik 82 923 samochodów. Rynkiem, który niezmiennie osiąga najlepsze wyniki sprzedaży pozostają Chiny. Od stycznia sprzedano 82 923 samochody, osiągając wzrost sprzedaży aż o 30,5%. Najchętniej wybierane modele to, produkowane w Chinach, XC60, S60L oraz S90.
W regionie EMEA w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy sprzedaż wzrosła o 6,2%, do 187 546 samochodów. Taki wynik zapewnił wysoki popyt na nowe Volvo V90 i XC90. Najchętniej kupowanym w tym regionie średniej wielkości SUV-em premium pozostaje XC60.
W regionach Ameryki do lipca 2017 roku sprzedano 49 557 samochodów, odnotowując 7-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2016. Na tak wynik wpływ miały ograniczenia w dostawach w pierwszym kwartale, jednakże Volvo Cars spodziewa się osiągnięcia pełnego wzrostu sprzedaży po drugiej połowie roku.
Status sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) dla Volvo Car Group:
Lipiec | Styczeń-lipiec | ||||||
2016 | 2017 | Zmiana | 2016 | 2017 | Zmiana | ||
Region EMEA | 22,599 | 23,418 | 3.6% | 176,552 | 187,546 | 6.2% | |
Szwecja | 4,246 | 4,783 | 12.7% | 40,701 | 43,507 | 6.9% | |
Region Azja-Pacyfik | 9,059 | 12,339 | 36.2% | 66,627 | 82,923 | 24.5% | |
Chiny | 6,171 | 9,267 | 50.2% | 46,859 | 61,181 | 30.5% | |
Region Ameryk | 9,859 | 8,280 | -16.0% | 53,271 | 49,557 | -7.0% | |
USA | 8,584 | 6,967 | -18.8% | 45,238 | 41,069 | -9.2% | |
Inne | 192 | 241 | 25.5% | 1,822 | 1,893 | 3.9% | |
Łącznie | 41,709 | 44,278 | 6.2% | 298,272 | 321,919 | 7.9% |
W skali globalnej najlepiej sprzedającym się modelem w lipcu był XC60 (13 713 sztuk, wobec 12 628 sztuk w 2016 roku), kolejnym V40/V40 Cross Country (7 209 sztuk, 7 835 w roku 2016). Model XC90 zajmuje obecnie trzecią pozycję z wynikiem 6 547 (7 903). Dane liczbowe dotyczące sprzedaży dla każdego modelu dostępne są w sekcji Sales Volumes section of the Global Newsroom.
Materiały powiązane