Volvo Cars na miesiąc przed końcem roku odnotowuje wzrost sprzedaży na poziomie 8,3% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Tendencja wzrostowa sprzedaży utrzymuje się u szwedzkiego producenta samochodów od początku roku i prowadzi wprost do kolejnego, czwartego już, rekordowego wyniku.
Od stycznia do końca listopada sprzedano 513 051 samochodów, co pozwoliło osiągnąć wzrost o 8,3% w skali globalnej. W samym listopadzie nowy samochód z salonu odebrało 51 738 klientów, a więc o 6,1% więcej niż w roku 2016.
W Chinach, będących obecnie największym rynkiem Volvo, sprzedano 11 259 samochodów, co daje ponad 24-procentowy wzrost sprzedaży. Najchętniej wybierane modele to, produkowane w Chinach, XC60, S60L oraz S90.
Wynik uzyskany przez Chiny daje całemu regionowi Azji i Pacyfiku pozycję lidera sprzedaży w listopadzie ze wzrostem na poziomie 17,6%.
Region Ameryki Północnej oraz Południowej wzrósł o 6,8% w listopadzie w porównaniu do roku 2016. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się modele XC90, XC60 oraz S90.
W regionie Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki od stycznia 2016 roku sprzedano 288 083 samochodów, odnotowując 4,6-procentowy wzrost sprzedaży. W listopadzie rynek ten wzrósł nieznacznie o niespełna 1%. Najczęściej wybierane modele to niezmiennie XC60 oraz XC90, a także V90.
Status sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) dla Volvo Car Group:
Listopad | Styczeń – listopad | ||||||
2016 | 2017 | Zmiana | 2016 | 2017 | Zmiana | ||
Region EMEA | 27,307 | 27,490 | 0.7% | 275,371 | 288,083 | 4.6% | |
Szwecja | 6,483 | 6,150 | -5.1% | 62,542 | 66,699 | 6.6% | |
Region Azja-Pacyfik | 12,451 | 14,642 | 17.6% | 112,480 | 138,389 | 23.0% | |
Chiny | 9,076 | 11,259 | 24.1% | 80,759 | 104,344 | 29.2% | |
Region Ameryk | 8,997 | 9,606 | 6.8% | 85,677 | 86,579 | 1.1% | |
USA | 7,719 | 7,854 | 1.7% | 72,593 | 71,825 | -1.1% | |
TOTAL | 48,755 | 51,738 | 6.1% | 473,528 | 513,051 | 8.3% |
W skali globalnej najlepiej sprzedającym się modelem w listopadzie było nowe Volvo XC60 – sprzedano 8 899 samochodów. Drugą pozycję zajął model V40/V40 Cross Country z wynikiem 8 708 sprzedanych samochodów (9 070 w roku 2016). Na trzecim miejscu: największy SUV Volvo XC90 – 8 415 sprzedanych samochodów (7 872).
Dane liczbowe dotyczące sprzedaży dla każdego modelu dostępne są w sekcji Sales Volumes section of the Global Newsroom.
Materiały powiązane