Komunikaty prasowe

Volvo Cars i Epic Games łączą siły: „fotorealistyczna” jakość grafiki w kabinie. Dzięki Unreal Engine

Świat elektroniki już dawno przenika do kabin samochodów, teraz czas na świat gier komputerowych. Firma Epic Games dostarczy Volvo Cars technologię „fotorealistycznej wizualizacji”, która trafi do nowej generacji samochodów elektrycznych. Tak zwany silnik gry Unreal Engine zapewni niezrównaną, wysokiej jakości grafikę wszelkich informacji wyświetlanych na ekranie aut.

Epic Games ma mocną pozycję na rynku gier komputerowych oraz oprogramowania. Jej flagowym produktem jest Fortnite – jedna z najpopularniejszych gier na świecie, chociaż starsi czytelnicy pewnie pamiętają także grę Unreal oraz Unreal Tournment. Już pod koniec lat dziewięćdziesiątych w wielu domach na całym świecie gracze oddawali się wirtualnym strzelaninom, a Unreal jest już elektronicznym klasykiem gier typu FPS.

Epic Games opracowował również silnik Unreal Engine, powszechnie uważany za najbardziej zaawansowane narzędzie do tworzenia grafik 3D w czasie rzeczywistym, używane w różnych branżach poza grami. Teraz będzie używane przez Volvo Cars do opracowywania cyfrowych interfejsów w swoich samochodach i renderowania grafiki w czasie rzeczywistym na ekranach… samochodów.

Volvo Cars jest pierwszym europejskim producentem samochodów, który wykorzystał Unreal Engine do opracowania interfejsu Human-Machine. Mówiąc dokładniej, początkowo skupi się na module informacyjnym kierowcy (DIM), jednym z wyświetlaczy w kabinie, który dostarcza kierowcy istotnych informacji i funkcji informacyjno-rozrywkowych.

W nowej generacji samochodów Volvo klienci będą mieli do czynienia z imponującą, wysokiej jakości grafiką na tych wyświetlaczach. Znacznie ostrzejsze rendery, bogatsze kolory i zupełnie nowe animacje 3D to elementy, którymi pokładowe wyświetlacze samochodów marki Volvo będą ustanawiać nową jakość w swojej branży.

Dobra grafika to nie tylko wyższy komfort i lepsze wrażenie, ale także bezpieczniejsza jazda. Czytelne i szybkie przekazanie istotnych informacji sprawia, że samochód staje się coraz bardziej spersonalizowanym urządzeniem. A dzięki Unreal Engine w naszych samochodach jeżdżenie Volvo będzie jeszcze przyjemniejsze — powiedział Henrik Green, dyrektor ds. produktu w Volvo Cars.

Dzięki połączeniu silnika Unreal Engine z wysokowydajną mocą obliczeniową platform Snapdragon® Cockpit trzeciej generacji, następna generacja samochodów Volvo wyznaczy nowy standard wydajności grafiki i systemów infotainmant.

W rezultacie system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji Volvo Cars będzie ponad dwa razy szybszy niż jego poprzednik, a generowanie i przetwarzanie grafiki w kabinie będzie nawet dziesięciokrotnie szybsze.

Kiedy wprowadzasz do samochodu interaktywną grafikę wysokiej rozdzielczości działającą w czasie rzeczywistym, otwierasz drzwi do szerokiej gamy nowych sposobów informowania i zapewniania rozrywki wszystkim w środku — powiedział Heiko Wenczel, dyrektor Epic Games odpowiedzialny za projekty zastosowania Unreal Engine w branży motoryzacyjnej. Utalentowane zespoły Volvo Cars zajmujące się projektowaniem i rozwojem produktów wykorzystały tę okazję, aby zrobić coś świeżego, co będzie ewoluować dzięki ekscytującym nowym funkcjom, które wykorzystują możliwości Unreal Engine.

Pierwszym samochodem z nową grafiką jest nowy, w pełni elektryczny flagowy model, który Volvo Cars zaprezentuje jeszcze w tym roku. Model ten jest otworzy nową generację całkowicie elektrycznych samochodów Volvo, ponieważ do 2030 r. nasza firma ma sprzedawać wyłącznie auta o takim napędzie.

W dalszej przyszłości firma widzi dla Unreal Engine dodatkowe możliwości rozwoju innych obszarów technologii w nowych samochodach Volvo, ponieważ deweloperzy Volvo Cars będą nadal badać nowe zastosowania dla tej i innych platform technologicznych opartych na oprogramowaniu, zawsze mając na uwadze bezpieczeństwo.

Volvo Cars ma ambicję, aby połowę całego oprogramowania w swoich samochodach opracować we własnym zakresie do połowy dekady i prowadzi intensywne rekrutacje w ramach rozwoju oprogramowania. Dołączając do firmy, programiści mają wiele możliwości pracy nad ekscytującymi i przełomowymi nowymi aplikacjami i platformami samochodowymi.

Uwaga dla redaktorów:

 Snapdragon jest znakiem towarowym lub zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Qualcomm Incorporated.

Snapdragon jest produktem firmy Qualcomm Technologies, Inc. i/lub jej spółek zależnych

Volvo Cars w 2021 roku

Grupa Volvo Car zanotowała zysk operacyjny w wysokości 20,3 mld koron (SEK). Przychody w 2021 roku wyniosły 282,0 mld koron, zaś światowa sprzedaż osiągnęła poziom 698 700 samochodów.

O Volvo Car Group

Firma Volvo Cars została założona w 1927 r. Obecnie Volvo to jedna z najbardziej znanych i cenionych marek samochodów na świecie, obecna w ponad 100 krajach. Spółka Volvo Cars notowana jest na giełdzie Nasdaq Stockholm, akcje oznaczone są symbolem „VOLCAR B”.

Volvo Cars dąży do zapewnienia klientom swobody poruszania się w sposób spersonalizowany, zrównoważony i bezpieczny. Znajduje to odbicie w planach sprzedaży w 2030 roku już wyłącznie samochodów elektrycznych. Volvo Cars zobowiązuje się również do ciągłego zmniejszania śladu węglowego, a celem firmy jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r.

W grudniu 2020 r. firma Volvo Cars zatrudniała ok. 40 000 pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy. Siedziba główna Volvo Cars, dział rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się w Göteborgu w Szwecji. Główne zakłady produkcyjne spółki znajdują się w Göteborgu (Szwecja), Gandawie (Belgia), Karolinie Południowej (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma ma również centra rozwojowe i projektowe w Göteborgu, Camarillo i Sunnyvale (USA) oraz Szanghaju (Chiny).

Materiały powiązane