W pierwszym kwartale bieżącego roku firma Volvo Cars dostarczyła klientom 162 938 aut (+10%). W tym okresie Volvo Car Poland osiągnęło poziom 3410 rejestracji (+7%). Globalną sprzedaż napędzał rosnący popyt na samochody elektryczne. W Polsce filarem sprzedaży jest model XC60, który stanowi ponad połowę rejestracji w pierwszym kwartale i od lat pozostaje najpopularniejszym modelem segmentu premium na rynku.
Świat: kwartał pod znakiem aut elektrycznych
Sprzedaż Volvo Cars na świecie w marcu osiągnęła poziom 63 132 samochodów, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu z marcem 2022. Po pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku widać imponujące wskaźniki elektryfikacji marki. Elektryki stanowiły 18% aut wydanych klientom na całym świecie. Jeśli dodamy do tego hybrydy plug-in, to takie pojazdy stanowią już 41% globalnej sprzedaży (wydania). W Europie samochody z gamy Recharge (BEV i PHEV) stanowią już 62%, w USA – 29%, a w Chinach – 11%.
W marcu światowym bestsellerem Volvo był model XC40 z wynikiem 20 556 wydanych sztuk. Na drugim miejscu znalazł się model XC60 z łączną sprzedażą 18 090 samochodów. Podium zamyka XC90: 9828 wydanych egzemplarzy.
Polska: XC60 na czele
O ile na świecie model XC40 wysunął się na prowadzenie, o tyle w Polsce wciąż najchętniej wybieranym modelem jest XC60. Volvo XC60 jest najpopularniejszym modelem segmentu premium od kilkunastu lat. W Polsce XC60 ma ugruntowaną pozycję i przewyższa popularnością wszystkie pozostałe modele konkurencji, notując w pierwszym kwartale 1782 rejestracje. W tym samym czasie XC40 może pochwalić się wynikiem 584 rejestracji. Ale różnica w liczbie rejestracji pomiędzy XC60 i XC40 będzie się w najbliższych miesiącach się zmniejszać. W pierwszym kwartale zebrano wiele zamówień na model XC40, co jest związane między innymi z akcją specjalną, w ramach której Volvo XC40 jest dostępne od kwoty 132 900 zł. Drugim zjawiskiem jest rosnąca średnia cena nowych aut w Polsce, która wynosi już około 170 000 zł. To sprawia, że swoją ceną model XC40 zaczyna wpisywać się w segment rynku masowego i staje się alternatywą dla wielu popularnych aut, także we flotach firm. Dobrym wynikiem może pochwalić się także największy SUV Volvo – XC90. W pierwszym kwartale polskie salony opuściły 424 takie auta.
Materiały powiązane