Volvo Cars bardzo dobrze rozpoczęło 2018 rok. W lutym szwedzki producent sprzedał o 12,1% samochodów więcej niż w roku ubiegłym. Duży udział w tym wzroście miał najmniejszy SUV – Volvo XC40. Całkowity wolumen sprzedaży w lutym wyniósł 40,930 samochodów w porównaniu do 36,515 w roku 2017. Sprzedaż nowego XC60 i modeli serii 90 była głównym driverem wzrostu.
W pierwszych dwóch miesiącach 2018 roku szwedzki producent sprzedał 84,368 pojazdów, co przekłada się na wzrost o 17,2 procenta. Sprzedaż w Chinach, które są dla Volvo Cars największym rynkiem wzrosła o 11,1 procenta w lutym. Najchętniej wybieranymi modelami były lokalnie produkowane XC60, S90 i S60.
W Europie sprzedaż wzrosła o 8,4 procenta w lutym w porównaniu do roku 2017. 22,510 klientów wybrało Volvo. Największym zainteresowaniem klientów cieszyło się Volvo XC60, modele serii 90 i najnowszy SUV XC40.
Na rynku amerykańskim aż 35,1 procent więcej klientów zdecydowało się na modele szwedzkiej marki. W sumie sprzedano 6,283 samochody, wśród których największą popularnością cieszyły się SUV’y XC90 i XC60.
Wyniki sprzedaży Volvo Cars:
Luty | Styczeń – Luty | |||||
2017 | 2018 | Zmiana | 2017 | 2018 | Zmiana | |
Europa | 20,768 | 22,510 | 8.4% | 39,622 | 43,570 | 10.0% |
Chiny | 5,878 | 6,531 | 11.1% | 14,240 | 18,068 | 26.9% |
US | 4,651 | 6,283 | 35.1% | 8,120 | 11,850 | 45.9% |
Inne | 5,218 | 5,606 | 7.4% | 10,008 | 10,880 | 8.7% |
TOTAL | 36,515 | 40,930 | 12.1% | 71,990 | 84,368 | 17.2% |
Globalnie, najlepiej sprzedającym się modelem było nowe Volvo XC60 (10,309 sztuk), drugi stopień podium należy do XC90 (6,607 sztuk). Na najniższym trzecim miejscu znajduje się V40/V40 Cross Country (6,409). Więcej informacji na temat wyników sprzedaży znajduje się w zakładce Sales Volumes na globalnym serwisie prasowym.
Materiały powiązane