Komunikaty prasowe

Volvo Cars odnotowało wzrost sprzedaży o 17,2 procenta w pierwszych dwóch miesiącach 2018 roku

Volvo Cars bardzo dobrze rozpoczęło 2018 rok. W lutym szwedzki producent sprzedał o 12,1% samochodów więcej niż w roku ubiegłym. Duży udział w tym wzroście miał najmniejszy SUV – Volvo XC40. Całkowity wolumen sprzedaży w lutym wyniósł 40,930 samochodów w porównaniu do 36,515 w roku 2017. Sprzedaż nowego XC60 i modeli serii 90 była głównym driverem wzrostu.

W pierwszych dwóch miesiącach 2018 roku szwedzki producent sprzedał 84,368 pojazdów, co przekłada się na wzrost o 17,2 procenta. Sprzedaż w Chinach, które są dla Volvo Cars największym rynkiem wzrosła o 11,1 procenta w lutym. Najchętniej wybieranymi modelami były lokalnie produkowane XC60, S90 i S60.

W Europie sprzedaż wzrosła o 8,4 procenta w lutym w porównaniu do roku 2017. 22,510 klientów wybrało Volvo. Największym zainteresowaniem klientów cieszyło się Volvo XC60, modele serii 90 i najnowszy SUV XC40.

Na rynku amerykańskim aż 35,1 procent więcej klientów zdecydowało się na modele szwedzkiej marki. W sumie sprzedano 6,283 samochody, wśród których największą popularnością cieszyły się SUV’y XC90 i XC60.

Wyniki sprzedaży Volvo Cars:

 

 Luty Styczeń – Luty
 20172018Zmiana20172018Zmiana
Europa20,76822,5108.4%39,62243,57010.0%
Chiny5,8786,53111.1%14,24018,06826.9%
US4,6516,28335.1%8,12011,85045.9%
Inne5,2185,6067.4%10,00810,8808.7%
TOTAL36,51540,93012.1%71,99084,36817.2%

Globalnie, najlepiej sprzedającym się modelem było nowe Volvo XC60 (10,309 sztuk), drugi stopień podium należy do XC90 (6,607 sztuk). Na najniższym trzecim miejscu znajduje się V40/V40 Cross Country (6,409). Więcej informacji na temat wyników sprzedaży znajduje się w zakładce Sales Volumes na globalnym serwisie prasowym.

 

Materiały powiązane