Volvo Cars utrzymało silny wzrost sprzedaży w listopadzie, przy globalnym wolumenie wzrostu o 11,6 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Firma sprzedała w sumie 62 550 samochodów w ciągu miesiąca
W okresie od stycznia do listopada globalna sprzedaż firmy osiągnęła 63 211 samochodów z 582 096 samochodów w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 8,4 procent.
Dobre wyniki w tym roku zdecydowanie posunęły Volvo Cars do ustanowienia nowego światowego rekordu rocznej sprzedaży w 2019 roku. W całym roku 2018 firma sprzedała 642 253 samochody.
Dwucyfrowy wzrost w listopadzie wynikał z utrzymującego się wysokiego popytu na wielokrotnie nagradzane SUV-y Volvo Cars. XC60 był najlepiej sprzedającym się samochodem dla firmy w tym miesiącu, a następnie XC40 i XC90. Modele V60, V60 Cross Country i S60 sedan również przyczyniły się do wzrostu wolumenu.
Europejska sprzedaż w listopadzie wzrosła o 5,3 procent, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, do 29 261 samochodów. Najlepiej sprzedającymi się modelami w regionie w ciągu miesiąca były XC60, XC40 i kombi V60.
Sprzedaż w regionie europejskim w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy wzrosła o 6,2 procent, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 306 381 samochodów. Rynki takie jak Wielka Brytania i Niemcy odnotowały wzrost wolumenu odpowiednio o 13 procent i 20,3 procent w okresie od stycznia do listopada, i pobiły swoje ogólne wyniki sprzedaży w 2018 roku, mając jeszcze miesiąc.
Sprzedaż Volvo Cars w Chinach wzrosła w listopadzie o 26,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 14 502 samochodów. Silny wzrost w regionie wynikał z popytu na lokalnie produkowany XC60, S90 i XC40.
Sprzedaż w Chinach w okresie styczeń-listopad wzrosła o 16,3 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 138 053 samochodów. Dobre wyniki firmy oznaczają, że Chiny osiągnęły wyniki sprzedaży za cały rok 2018 w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy.
Sprzedaż w USA w listopadzie osiągnęła 9635 samochodów, wzrost o 17,8 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. XC90 był najlepiej sprzedającym się modelem w regionie, a następnie XC60 i XC40.
Sprzedaż rozwijała się szybciej niż rynek motoryzacyjny w USA przez pierwsze jedenaście miesięcy, ze sprzedażą o 7,2 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 95 874 samochodów.
Listopad | Styczeń – Listopad | |||||
2018 | 2019 | Zmiana | 2018 | 2019 | Zmiana | |
Europa | 27,797 | 29,261 | 5.3% | 288,369 | 306,381 | 6.2% |
Chiny | 11,450 | 14,502 | 26.7% | 118,725 | 138,053 | 16.3% |
US | 8,181 | 9,635 | 17.8% | 89,437 | 95,874 | 7.2% |
Inne | 8,606 | 9,152 | 6.3% | 85,565 | 90,905 | 6.2% |
Total | 56,034 | 62,550 | 11.6% | 582,096 | 631,213 | 8.4% |
Materiały powiązane