Volvo Cars, producent samochodów segmentu premium na początku 2017 roku odnotowuje wzrost sprzedaży o 5,1% w styczniu. Globalna sprzedaż w styczniu osiągnęła poziom 35,475 samochodów, w 2016 roku w styczniu sprzedano 33,760 aut.
Nowa seria 90 cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów, a XC60 nadal jest najlepiej sprzedającym się modelem. Duży SUV Volvo XC90 jest drugim najchętniej wybieranym modelem.
Region Azji i Pacyfiku odnotował największy wzrost sprzedaży 12,6% – 11,199 klientów wybrało Volvo. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 15,7% – 8,326 samochodów. Największym zainteresowaniem cieszyły się lokalnie produkowane XC60 i S60L jak również nowe XC90.
Sprzedaż w Europie wzrosła o 6,2% – 19,722 auta znalazły swoich nabywców. Kluczowe rynki, takie jak Szwecja i Niemcy cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, którzy najczęściej wybierali nowe Volvo V90, XC60 i XC90.
W Ameryce sprzedaż w styczniu osiągnęła poziom 4,332 samochodów z czego 3,472 w Stanach Zjednoczonych. Najpopularniejszym modelem na rynku amerykańskim był XC90 i XC60.
Wyniki sprzedaży Volvo Car Group (samochody dostarczone do klientów):
Styczeń | ||||
2016 | 2017 | Zmiana | ||
Europa | 18 575 | 19 722 | 6,2% | |
Szwecja | 3 941 | 4 539 | 15,2% | |
Azja i Pacyfik | 9 945 | 11 199 | 12,6% | |
Chiny | 7 228 | 8 362 | 15,7% | |
Ameryka | 5 031 | 4 332 | -13,9% | |
USA | 4 242 | 3 472 | -18,2% | |
Inne | 209 | 222 | 6,2% | |
TOTAL | 33 760 | 35 475 | 5,1% |
Globalnie najlepiej sprzedającym się modelem był XC60 (11,330 samochodów), kolejnym był nowy XC90 (6,509 aut). Volvo V40 i V40 Cross Country to trzeci najchętniej wybierany przez klientów samochód 5,685 sztuk. Szczegółowe dane sprzedaży znajdują się pod poniższym linkiem: Sales Volumes section
Materiały powiązane