Sprzedaż Volvo Cars rośnie drugi miesiąc z rzędu. W sierpniu – o 7,2%. W porównaniu do sierpnia 2019, wzrost sprzedaży odnotowały trzy kluczowe regiony dla naszej marki: Europa, Chiny i Stany Zjednoczone. Dobry wynik to zasługa utrzymującego się popytu na SUV-y: XC60, XC40 i XC90. W zeszłym miesiącu do klientów trafiło 51 239 nowych aut naszej marki.
Utrzymuje się wysoki popyt na modele z gamy Recharge, w szczególności na hybrydy ładowane z gniazdka. Ich udział w naszej sprzedaży po ośmiu bieżącego roku wzrósł dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jest to niezwykle korzystny trend, zważywszy na nowe limity CO2 obejmujące wszystkie auta osobowe sprzedawane na terenie UE.
Europa wraca do gry
W sierpniu sprzedaż Volvo Cars w Europie osiągnęła poziom 17 458 samochodów, co oznacza wzrost o 4,9 % w porównaniu do sierpnia ubiegłego roku. Po pierwszych ośmiu miesiącach 2020 roku sprzedaż naszych aut na Starym Kontynencie jest mniejsza o 21,9 %. Jeszcze dwa miesiące temu ten spadek wynosił niemal 30%. Marka sukcesywnie odrabia straty na rynkach, które najmocniej odczuły skutki pandemii.
Chiny znowu na plusie
Covidowa stagnacja w Chinach już dawno przeszła do historii. W Państwie Środka w sierpniu sprzedaliśmy 15 835 aut, czyli o 11,4 % niż w sierpniu 2019. Po ośmiu miesiącach bieżącego roku Volvo Cars może pochwalić się 1,5% wzrostem w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku. Rynek chiński odbudowuje się w błyskawicznym tempie.
Amerykanie wracają do salonów
Klienci ruszyli do salonów także za Oceanem. W sierpniu z amerykańskich salonów wyjechało 10 378 nowych Volvo, czyli o 12,9 % niż w sierpniu rok temu. Do końca sierpnia sprzedaż w Volvo w USA wynosi już 63 330 aut, czyli zaledwie 7% mniej niż po ośmiu miesiącach 2019 roku, przy czym od wrostowy trend sprzedaży Volvo Cars US utrzymuje się od początku czerwca.
Polska – rekordowy udział w rynku
W sierpniu zarejestrowano nad Wisłą 583 nowe samochody osobowe Volvo (-8,76%). Od początku roku, mimo kilkumiesięcznej blokady gospodarki, spadek sprzedaży naszej marki w Polsce wynosi jedynie -3,06% i jest dziesięciokrotnie mniejszy niż średnia dla branży motoryzacyjnej w naszym kraju w tym okresie (-30,81%). Po ośmiu miesiącach udział rynkowy Volvo w Polsce wynosi 2,83% (rok temu w tym okresie udział wynosił 2%).
Volvo XC40 tuż za XC60
Bestsellerem Volvo w ujęciu globalnym pozostaje model XC60. I to od ponad 11 lat. Ten trend dotyczy zarówno pierwszej jak i drugiej generacji tego modelu. Po ośmiu miesiącach sprzedaż tego SUV-a osiągnęła poziom 112 560 sztuk. Tuż za nim znalazł się model XC40 z wynikiem 100 913 sprzedanych egzemplarzy. Od dawna żaden model nie zbliżył się tak blisko do wyniku naszego lidera. Podium zamyka XC90. Wydano klientom 53 635 tych aut.
W sierpniu SUV-y stanowiły 70,7% całkowitej sprzedaży firmy, w porównaniu z 63,6% w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Nasza marka błyskawicznie odrabia globalny spadek sprzedaży, jaki raportowała zamykając pierwsze półrocze. Wynosił on -20,8%. Po kolejnych dwóch miesiącach wynosi on już tylko -13,5% YTD. Szczegółowy podział sprzedaży regionalnej przedstawiliśmy w grafice (multimedia).
Materiały powiązane