Volvo Cars usunie ze swych biur, kantyn i imprez wszystkie plastikowe przedmioty jednorazowego użytku
Do końca 2019 r. Volvo Cars usunie ze swych wszystkich biur, kantyn i imprez na świecie wszystkie plastikowe przedmioty jednorazowego użytku. Decyzja ta odzwierciedla aktywne wsparcie przedsiębiorstwa wobec kampanii Organizacji Narodów Zjednoczonych Environment Clean Seas i potwierdza ambicje minimalizacji globalnego wpływu firmy na środowisko.
Volvo Cars zastąpi przeszło 20 milionów jednorazowych plastikowych przedmiotów, jak kubki, pojemniki na żywność i sztućce bardziej proekologicznymi alternatywami, w tym biodegradowalnymi produktami wykonanymi z papieru, pulpy i drewna. Oznacza to likwidację przeszło 500 plastikowych przedmiotów rocznie na każdego pracownika. Przejście z plastiku na alternatywne produkty nastąpi stopniowo. Do końca 2018 r. jednorazowe przedmioty plastikowe znikną z globalnych imprez, jak premiery nowych modeli, a także z wszystkich biur i restauracji w fabrykach Volvo Cars w Chinach, Belgii, Stanach Zjednoczonych, Szwecji i Malezji.
W ciągu 2019 r. wszystkie narodowe przedstawicielstwa (NSC) usuną jednorazowe plastikowe przedmioty ze swych przedsięwzięć, w tym lokalnych imprez.
Działania ze strony prywatnego sektora to kluczowy czynnik postępu w walce z plastikowym zanieczyszczeniem oraz w zwiększaniu świadomości społecznej. Nie możemy oczekiwać na jakieś wiążące inicjatywy legislacyjne – powiedziała Lisa Emelia Svensson, Director of Ocean at UN Environment. – W ciągu najbliższych 10-15 lat produkcja tworzyw sztucznych ma ulec podwojeniu, z czego ogromna część zanieczyści oceany, jeśli nic z tym nie zrobimy. Z przyjemnością witamy inicjatywę Volvo Cars, mówiącego „Nie” jednorazowym przedmiotom plastikowym. Super, że występują z takim znakomitym przykładem dla wszystkich.
Volvo Cars szacuje, że zastąpienie w roku 2018. jednorazowych plastikowych przedmiotów przez alternatywne przedmioty zaowocuje zmniejszeniem obciążenia środowiska o przeszło 140 ton plastiku. Zanieczyszczenie plastikiem to jedno z największych środowiskowych wyzwań naszych czasów – powiedział Stuart Templar, Director for Sustainability at Volvo Cars. – My poważnie traktujemy naszą odpowiedzialność za środowisko. Musimy odegrać własną rolę w walce z tym globalnym problemem.
Akcja firmy przeciwko jednorazowym przedmiotom plestikowym to kolejne działanie po wartym 300 000 euro wsparciu programu naukowego Volvo Ocean Race. Kilka spośród łodzi w sezonie 2018-19 Wyścigu są wyposażone w czujniki gromadzące dane o stanie wód morskich i oceanicznych, w tym na temat poziomu zanieczyszczenia mikrocząstkami plastiku.
Sprzedaż specjalnej edycji modelu V90 Cross Country Volvo Ocean Race przyczynia się do tego wsparcia. A i sam samochód jest wsparciem – dywaniki do niego wykonano z Econylu, tkaniny wykonanej z nylonu recyklowanego stuprocentowo, w tym także pochodzącego z porzuconych sieci rybackich odzyskanych z dna morza.
Volvo Cars jest zdeterminowane, by wspierać redukcję obciążeń środowiskowych zarówno w związku z produktami przedsiębiorstwa, jak i jego działaniami. W roku 2017. firma powiadomiła o decyzji elektryfikowania wszystkich swych modeli po roku 2019. W ub. miesiącu Volvo Cars wzmocniło tę strategię, oświadczając, iż do roku 2025. połowa sprzedawanych globalnie przez nie samochodów będzie elektryczna.
Jeśli chodzi o działania, Volvo Cars ma zamiar do roku 2025. osiągnąć poziom neutralności klimatycznej w produkcji. W styczniu br. fabryka silników w Skövde w Szwecji stała się pierwszą neutralną klimatycznie fabryką.
Materiały powiązane