Nowy system operacyjny oparty na systemie Android zostanie wkrótce wprowadzony do modeli Volvo: XC60, S90, V90 oraz V90 Cross Country. System ten, opracowany we współpracy z Google, na nowo definiuje rolę i możliwości samochodowego infotainment, oferując łatwość obsługi i doskonałą łączność.
Volvo Car Group to pierwszy producent samochodów, który nawiązał współpracę z Google – efektem jest system operacyjny Android Automotive, pozwalający na integrację z usługami i aplikacjami Google. Pierwszym modelem wyposażonym w ten system było elektryczne Volvo XC40 Recharge.
System pozwala na obsługę zbliżoną do znanej z obsługi telefonu, jednak dostosowaną do trybu głośnomówiącego, zatem bezpieczną podczas prowadzenia samochodu. W ramach nowego systemu wprowadzony będzie również pakiet usług cyfrowych, dostępny dla wszystkich samochodów z Android Automotive*. Pakiet usług obejmuje dostęp do aplikacji Google**, aplikacji Volvo On Call, bezprzewodowej ładowarki i wszystkich danych niezbędnych dla funkcjonowania systemu***. Dostępny będzie także głosowy Asystent Google, nawigacja uznawana za najlepszą w klasie oraz aplikacje zawarte w sklepie Google Play. Asystent Google pozwoli głosowo ustawić temperaturę w samochodzie, wyznaczyć miejsce docelowe, odtwarzać muzykę lub podcasty, a nawet wysyłać wiadomości – wszystko bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.
Aplikacje muzyczne i multimedialne zostały zoptymalizowane pod kątem używania ich w samochodzie, i w takiej formie będą do pobrania ze sklepu Google Play. Z kolei mapy Google będą na bieżąco udostępniać informacje o ruchu drogowym.
Poza nowym systemem wymienione na wstępie modele Volvo otrzymają najnowszy zaawansowany system wspomagania kierowcy ADAS – składający się z szeregu radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych.
Dostępne będą też nowe opcje kolorystyczne dla nadwozia i tapicerki. We wszystkich modelach serii 60 będzie można zamówić opcję „wnętrza bez skóry”. Opcja ta dostępna jest już w modelu XC40 Recharge. Ten ostatni model będzie oferowany wyłącznie przez internet, jako część nowej strategii Volvo Cars. Zgodnie z tą strategią, do roku 2030 firma będzie produkować wyłącznie samochody elektryczne – sprzedawane za pośrednictwem internetu. Warto jednak pokreślić, że odbiór samochodu i jego serwis ma się odbywać w istniejącej sieci dealerskiej.
Udoskonaleniu tego kanału sprzedaży mają służyć kolejne inwestycje w jego rozwój. Efektem ma być wygodny i prosty dostęp do oferty nowoczesnych samochodów elektrycznych segmentu premium. Jako pierwsze w nowym sklepie internetowym volvocars.com dostępne będą XC40 Recharge, a następnie niedawno zaprezentowany C40 Recharge. Proces zakupu zostanie uproszczony, aby skrócić czas oczekiwania na dostarczenie samochodu.
Uwagi dla redaktorów:
* Od roku modelowego 2022.
** Funkcje i usługi w pakiecie usług cyfrowych różnią się w zależności od regionu rynku.
*** W zależności od rynku. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij powyższy link.
Google, Android, Google Play i inne znaki są znakami towarowymi Google LLC.
Materiały powiązane