Volvo Cars wprowadza nową strukturę organizacyjną w EMEA i APeC w ramach strategicznych działań związanych z regionalizacją aktywności biznesowych. Celem realizowanych zmian jest wzmocnienie efektywności operacyjnej szwedzkiego producenta aut premium. W ramach zmian wyodrębnionych zostanie pięć klastrów rynkowych. Na czele jednego z nich stanie Arkadiusz Nowiński, który będzie nadzorował obszar Europy Środkowowschodniej, Afryki, Azji (bez Chin) oraz Australii.
Ostatnie lata przyniosły wiele sukcesów dla Volvo Cars na rynkach EMEA. Dla przykładu, tylko w okresie ostatnich trzech lat udział w rejestracji nowych aut na kluczowych, europejskich rynkach wzrósł o ponad 16 proc. osiągając poziom 2,9 proc. Z sukcesem realizowana jest strategia elektryfikacji oferty dostępnej na rynku EMEA. W 2024 r. Volvo XC60 utrzymało pozycję najlepiej sprzedającego się modelu PHEV, natomiast EX30 uplasowało się w TOP3 samochodów BEV oferowanych w Europie.
Wraz z dynamicznymi zmianami na rynku, Volvo Cars wprowadza nową strukturę organizacyjną, która podkreśla strategiczne znaczenie rynku EMEA i APeC dla szwedzkiego producenta aut premium. Nowy model zakłada funkcjonowanie pięciu klastrów rynkowych obejmujących wszystkie rynki, na których obecna jest firma z wyłączeniem Ameryki Płn. i Chin. Zmiany mają charakter strategiczny i są ukierunkowane na dalszy rozwój Volvo Cars oraz wzmocnienie przewagi konkurencyjnej w dynamicznym otoczeniu rynkowym. Ich wprowadzenie zapewni zwinniejsze podejmowanie decyzji oraz jeszcze lepsze dopasowanie działań i oferty do lokalnych potrzeb klientów i partnerów biznesowych.
Jednym z pięciu klastrów będzie kierował Arkadiusz Nowiński, który z Warszawy będzie nadzorował region obejmujący Polskę, Turcję, Węgry, Czechy, Grecję, RPA, Australię, Indie, Japonię, Tajlandię, Malezję, Koreę Płd., Arabię Saudyjską oraz importerów z pozostałych rynków EMEA i APeC. W efekcie odpowiedzialny będzie za sprzedaż aut na terenie zamieszkałym przez niemal 4 mld ludzi. Arkadiusz Nowiński obejmie jednocześnie stanowisko dyrektora zarządzającego Volvo Car Poland. Emil Dembiński, dotychczas sprawujący tę role, będzie odpowiedzialny za obszar finansów klastra w tym regionie, w tym Volvo Car Poland.
„Ostatnie lata to okres bardzo dynamicznego rozwoju Volvo w regionie EMEA i APeC. Chcemy jednak odgrywać jeszcze mocniejszą rolę na tym rynku, dlatego wprowadzamy zmiany, które pozwolą nam być jeszcze bliżej klienta i skuteczniej rozwijać markę Volvo.” — Arkadiusz Nowiński, Volvo Cars.
Zmiany dotyczące nowej struktury operacyjnej wchodzą w życie 1 stycznia 2026 r.
Materiały powiązane