Firma Volvo Cars odnotowała we wrześniu wzrost sprzedaży na poziomie 11,2%, w porównaniu do roku ubiegłego, z wynikiem 53 674 sprzedanych samochodów. Oznacza to, że szwedzki producent jest na dobrej drodze do kolejnego, czwartego z rzędu, rekordu sprzedaży.
Wrzesień przyniósł wzrost sprzedaży odnotowany we wszystkich kluczowych dla marki regionach. W Chinach, które są obecnie największym rynkiem Volvo, sprzedaż wzrosła o 29,8%. Największym zainteresowaniem cieszą się produkowane w miejscowych fabrykach modele XC60, S60L oraz S90. Cały region Azji i Pacyfiku odnotował wzrost sprzedaży od początku roku (23,7%).
Rynek Ameryki Północnej i Południowej wzrósł we wrześniu o 36,3%. Tak wysoki wynik jest skutkiem bardzo dużego zainteresowania SUV’ami XC90 i XC60 oraz modelem S90. W Stanach Zjednoczonych we wrześniu sprzedaż wzrosła aż o 40,7%.
W regionie Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki we wrześniu sprzedano 29 606 samochodów, osiągając niewielki wzrost na poziomie 0,8% (wrzesień 2017 do września 2016). Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku sprzedaż w tym regionie wyniosła 234 852 samochody, co daje ponad 6-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dobre wyniki sprzedaży w tym regionie to zasługa wysokiego popytu na modele XC60, V90 oraz XC90.
W skali globalnej od stycznia 2017 roku sprzedano 413 472 samochody, co oznacza wzrost o 9% w stosunku do roku ubiegłego. Wynik ten szwedzki producent może zawdzięczać silnemu popytowi na samochody z serii 90 i rozszerzeniu gamy modelowej o nowe XC60.
Wyniki sprzedaży Volvo Car Group (samochody dostarczone do klientów):
Wrzesień | Styczeń – wrzesień | ||||||
2016 | 2017 | Zmiana | 2016 | 2017 | Zmiana | ||
Region EMEA | 29,368 | 29,606 | 0.8% | 221,035 | 234,852 | 6.3% | |
Szwecja | 5,426 | 5,745 | 5.9% | 49,381 | 54,105 | 9.6% | |
Region Azja-Pacyfik | 12,084 | 14,790 | 22.4% | 89,183 | 110,299 | 23.7% | |
Chiny | 8,891 | 11,544 | 29.8% | 63,387 | 82,341 | 29.9% | |
Region Ameryk | 6,807 | 9,278 | 36.3% | 69,113 | 68,321 | -1.1% | |
USA | 5,615 | 7,900 | 40.7% | 58,534 | 56,963 | – 2.7% | |
TOTAL | 48,259 | 53,674 | 11.2% | 379,331 | 413,472 | 9.0% |
Materiały powiązane