W listopadzie Volvo Cars sprzedało na całym świecie 66 977 samochodów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży szwedzka marka zawdzięcza przede wszystkim wynikom na rynku europejskim i amerykańskim. Dużym zainteresowaniem cieszą się modele zelektryfikowane – w ubiegłym miesiącu stanowiły niemal połowę całkowitej sprzedaży. W Polsce w listopadzie zarejestrowano niemal 1 100 egzemplarzy marki, wśród których najpopularniejsze modele to XC60 i XC40.
Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo (w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in) w listopadzie wzrosła o 40% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i stanowi 48% wszystkich sprzedanych w ubiegłym miesiącu pojazdów. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł z kolei 21% całkowitej sprzedaży. Całkowita globalna sprzedaż szwedzkiej marki w okresie od stycznia do listopada wyniosła 689 585 samochodów, co oznacza wzrost o 9% rok do roku.
W samej Europie sprzedaż w listopadzie osiągnęła poziom 31 611 samochodów (wzrost o 20% r/r). Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo wzrosła o 39% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, a ich udział stanowił 65% całkowitej sprzedaży w listopadzie na rynku europejskim.
W Stanach Zjednoczonych odnotowano wzrost sprzedaży w listopadzie o 5%, osiągając poziom 12 259 egzemplarzy. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 58% r/r, a hybryd typu plug-in aż o 96%.
Volvo Cars w Chinach w listopadzie sprzedało 13 923 samochody, co oznacza spadek o 8% r/r. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in) wyniosła 1 847 egzemplarzy (wzrost o 38% r/r).
Najlepiej sprzedającym się modelem w listopadzie było Volvo XC60 ze sprzedażą 21 586 samochodów (2023: 22 317), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 613 pojazdów (2023: 16 672) oraz XC90 z 10 533 sprzedanymi egzemplarzami (2023: 9 860).
W listopadzie Volvo Cars odnotowało sprzedaż w Polsce na poziomie 1 096 egzemplarzy (spadek rok do roku na poziomie 9,38%). Najpopularniejszymi modelami w zeszłym miesiącu były Volvo XC60 z 517 dostarczonymi egzemplarzami oraz Volvo XC40 (288 sztuk). Udział Volvo w rynku wynosi obecnie 2,73%, a w segmencie aut klasy premium – 12,42%.
Od początku 2024 roku zarejestrowano w naszym kraju łącznie 14 006 samochodów Volvo (wzrost o 20,48% rok do roku). Polacy najchętniej wybierali XC60 (5 625 egzemplarzy). Na drugim miejscu znalazł się XC40 (3 455 sztuk), a na trzecim – XC90 (1 683 sztuki). Czwartą lokatę zajął w pełni elektryczny EX30 (1 054 sztuk).
Listopad 2024 | Listopad 2023 | Zmiana | Sty-lis 2024 | Sty-lis 2023 | Zmiana | |
Europa | 31 611 | 26 407 | 20% | 336 197 | 260 068 | 29% |
Zelektryfikowane | 20 414 | 14 653 | 39% | 219 035 | 153 642 | 43% |
– Elektryczne | 10 193 | 6 781 | 50% | 123 483 | 66 556 | 86% |
– Plug-in hybrid | 10 221 | 7 872 | 30% | 95 552 | 87 086 | 10% |
Mild hybrids/ICE | 11 197 | 11 754 | -5% | 117 162 | 106 426 | 10% |
Chiny | 13 923 | 15 178 | -8% | 140 462 | 154 147 | -9% |
Zelektryfikowane | 1 847 | 1 343 | 38% | 13 265 | 13 641 | -3% |
– Elektryczne | 421 | 264 | 59% | 3 620 | 3 032 | 19% |
– Plug-in hybrid | 1 426 | 1 079 | 32% | 9 645 | 10 609 | -9% |
Mild hybrids/ICE | 12 076 | 13 835 | -13% | 127 197 | 140 506 | -9% |
USA | 12 259 | 11 671 | 5% | 111 166 | 115 092 | -3% |
Zelektryfikowane | 4 794 | 3 038 | 58% | 38 130 | 32 425 | 18% |
– Elektryczne | 493 | 840 | -41% | 4 819 | 12 923 | -63% |
– Plug-in hybrid | 4 301 | 2 198 | 96% | 33 311 | 19 502 | 71% |
Mild hybrids/ICE | 7 465 | 8 633 | -14% | 73 036 | 82 667 | -12% |
Inne rynki | 9 184 | 10 426 | -12% | 101 760 | 103 394 | -2% |
Zelektryfikowane | 5 053 | 3 914 | 29% | 48 322 | 37 811 | 28% |
– Elektryczne | 2 966 | 2 146 | 38% | 29 142 | 18 638 | 56% |
– Plug-in hybrid | 2 087 | 1 768 | 18% | 19 180 | 19 173 | 0% |
Mild hybrids/ICE | 4 131 | 6 512 | -37% | 53 438 | 65 583 | -19% |
Suma | 66 977 | 63 682 | 5% | 689 585 | 632 701 | 9% |
Zelektryfikowane | 32 108 | 22 948 | 40% | 318 752 | 237 519 | 34% |
– Elektryczne | 14 073 | 10 031 | 40% | 161 064 | 101 149 | 59% |
– Plug-in hybrid | 18 035 | 12 917 | 40% | 157 688 | 136 370 | 16% |
Mild hybrids/ICE | 34 869 | 40 734 | -14% | 370 833 | 395 182 | -6% |
Volvo Cars w 2023
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.
O Volvo Car Group
Volvo Cars zostało założone w 1927 roku. Dziś jest to jedna z najbardziej znanych i szanowanych marek samochodowych na świecie, z klientami w ponad 100 krajach. Volvo Cars jest notowane na giełdzie Nasdaq Stockholm pod symbolem „VOLCAR B”.
„Dla życia. Aby dać ludziom swobodę poruszania się w sposób osobisty, zrównoważony i bezpieczny”. Ten cel znajduje odzwierciedlenie w ambicji Volvo Cars, aby stać się producentem wyłącznie samochodów elektrycznych oraz w zaangażowaniu w ciągłe zmniejszanie śladu węglowego, z ambicją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku.
W grudniu 2023 roku Volvo Cars zatrudniało około 43 400 pracowników etatowych. Siedziba główna Volvo Cars, działy rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się głównie w Göteborgu w Szwecji. Zakłady produkcyjne Volvo Cars znajdują się w Göteborgu, Ghent (Belgia), Południowej Karolinie (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma posiada również centra badawczo-rozwojowe i projektowe w Göteborgu i Szanghaju (Chiny).
Materiały powiązane