Komunikaty prasowe

Volvo Cars ze wzrostem globalnej sprzedaży o 5% w listopadzie

W listopadzie Volvo Cars sprzedało na całym świecie 66 977 samochodów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży szwedzka marka zawdzięcza przede wszystkim wynikom na rynku europejskim i amerykańskim.  Dużym zainteresowaniem cieszą się modele zelektryfikowane – w ubiegłym miesiącu stanowiły niemal połowę całkowitej sprzedaży. W Polsce w listopadzie zarejestrowano niemal 1 100 egzemplarzy marki, wśród których najpopularniejsze modele to XC60 i XC40.

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo (w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in) w listopadzie wzrosła o 40% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i stanowi 48% wszystkich sprzedanych w ubiegłym miesiącu pojazdów. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł z kolei 21% całkowitej sprzedaży. Całkowita globalna sprzedaż szwedzkiej marki w okresie od stycznia do listopada wyniosła 689 585 samochodów, co oznacza wzrost o 9% rok do roku.

W samej Europie sprzedaż w listopadzie osiągnęła poziom 31 611 samochodów (wzrost o 20% r/r). Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo wzrosła o 39% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, a ich udział stanowił 65% całkowitej sprzedaży w listopadzie na rynku europejskim.

W Stanach Zjednoczonych odnotowano wzrost sprzedaży w listopadzie o 5%, osiągając poziom 12 259 egzemplarzy. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 58% r/r, a hybryd typu plug-in aż o 96%.

Volvo Cars w Chinach w listopadzie sprzedało 13 923 samochody, co oznacza spadek o 8% r/r. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in) wyniosła 1 847 egzemplarzy (wzrost o 38% r/r).

Najlepiej sprzedającym się modelem w listopadzie było Volvo XC60 ze sprzedażą 21 586 samochodów (2023: 22 317), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 613 pojazdów (2023: 16 672) oraz XC90 z 10 533 sprzedanymi egzemplarzami (2023: 9 860).

W listopadzie Volvo Cars odnotowało sprzedaż w Polsce na poziomie 1 096 egzemplarzy (spadek rok do roku na poziomie 9,38%). Najpopularniejszymi modelami w zeszłym miesiącu były Volvo XC60 z 517 dostarczonymi egzemplarzami oraz Volvo XC40 (288 sztuk). Udział Volvo w rynku wynosi obecnie 2,73%, a w segmencie aut klasy premium – 12,42%.

Od początku 2024 roku zarejestrowano w naszym kraju łącznie 14 006 samochodów Volvo (wzrost o 20,48% rok do roku). Polacy najchętniej wybierali XC60 (5 625 egzemplarzy). Na drugim miejscu znalazł się XC40 (3 455 sztuk), a na trzecim – XC90 (1 683 sztuki). Czwartą lokatę zajął w pełni elektryczny EX30 (1 054 sztuk).

Listopad 2024Listopad 2023ZmianaSty-lis 2024Sty-lis 2023Zmiana
Europa31 61126 40720%336 197260 06829%
Zelektryfikowane20 41414 65339%219 035153 64243%
 – Elektryczne10 1936 78150%123 48366 55686%
 – Plug-in hybrid10 2217 87230%95 55287 08610%
Mild hybrids/ICE11 19711 754-5%117 162106 42610%
Chiny13 92315 178-8%140 462154 147-9%
Zelektryfikowane1 8471 34338%13 26513 641-3%
 – Elektryczne42126459%3 6203 03219%
 – Plug-in hybrid1 4261 07932%9 64510 609-9%
Mild hybrids/ICE12 07613 835-13%127 197140 506-9%
USA12 25911 6715%111 166115 092-3%
Zelektryfikowane4 7943 03858%38 13032 42518%
 – Elektryczne493840-41%4 81912 923-63%
 – Plug-in hybrid4 3012 19896%33 31119 50271%
Mild hybrids/ICE7 4658 633-14%73 03682 667-12%
Inne rynki9 18410 426-12%101 760103 394-2%
Zelektryfikowane5 0533 91429%48 32237 81128%
 – Elektryczne2 9662 14638%29 14218 63856%
 – Plug-in hybrid2 0871 76818%19 18019 1730%
Mild hybrids/ICE4 1316 512-37%53 43865 583-19%
Suma66 97763 6825%689 585632 7019%
Zelektryfikowane32 10822 94840%318 752237 51934%
 – Elektryczne14 07310 03140%161 064101 14959%
 – Plug-in hybrid18 03512 91740%157 688136 37016%
Mild hybrids/ICE34 86940 734-14%370 833395 182-6%

 


Volvo Cars w 2023 
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.

O Volvo Car Group

Volvo Cars zostało założone w 1927 roku. Dziś jest to jedna z najbardziej znanych i szanowanych marek samochodowych na świecie, z klientami w ponad 100 krajach. Volvo Cars jest notowane na giełdzie Nasdaq Stockholm pod symbolem „VOLCAR B”.

„Dla życia. Aby dać ludziom swobodę poruszania się w sposób osobisty, zrównoważony i bezpieczny”. Ten cel znajduje odzwierciedlenie w ambicji Volvo Cars, aby stać się producentem wyłącznie samochodów elektrycznych oraz w zaangażowaniu w ciągłe zmniejszanie śladu węglowego, z ambicją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku.

W grudniu 2023 roku Volvo Cars zatrudniało około 43 400 pracowników etatowych. Siedziba główna Volvo Cars, działy rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się głównie w Göteborgu w Szwecji. Zakłady produkcyjne Volvo Cars znajdują się w Göteborgu, Ghent (Belgia), Południowej Karolinie (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma posiada również centra badawczo-rozwojowe i projektowe w Göteborgu i Szanghaju (Chiny).

Materiały powiązane