Volvo Cars otrzymało niemal 80 000 zamówień na nowy, obsypany nagrodami kompaktowy SUV XC40 i aby sprostać popytowi, zwiększa produkcję w Europie i Chinach.
W związku z ogromną popularnością triumfatora w konkursie na Samochód Roku, produkcja zostanie zwiększona w fabryce w Gandawie, ale Volvo Cars doda również jeszcze w pierwszej połowie roku możliwości wytwarzania XC40 na taśmach fabryki Luqiao w Chinach.
Ponadto Volco Cars ogłosiło dziś, że nawiązując do ogromnej popularności swoich małych modeli, wprowadzi nowe modele budowane na nowej platformie Compact Modular Architecture (CMA), zastępujące obecny model V40.
Sukces XC40 przekroczył nawet najbardziej optymistyczne z naszych założeń – powiedział Håkan Samuelsson, president i CEO Volvo Cars. – Segment małych SUV-ów to dziś najszybciej rozwijający się segment branży motoryzacyjnej i dzięki tym dodatkowym modelom opartym na CMA spodziewamy się jeszcze bardziej skorzystać na tym trendzie.
Wśród nowych modeli opartych na CMA będą samochody w pełni elektryczne, które będą sprzedawane globalnie, we wszystkich głównych regionach. Więcej szczegółów ujawnimy w późniejszym terminie. XC40 został wprowadzony na rynek pod koniec 2017 r. Spotkał się ze znakomitym przyjęciem i jako pierwszy model Volvo w historii zdobył w marcu 2018 r. tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Nowy XC40 to pierwszy model zbudowany na nowej platformie Volvo Cars – CMA. Platforma powstała we współpracy z Geely Holding. CMA zapewnia Volvo Cars odpowiednie ekonomiczne zaplecze w tym segmencie.
W marcu Volvo Cars ogłosiło, że będzie produkować samochody dla swojej siostrzanej marki Lynk & Co w fabryce w Gandawie. Podobnie jak XC40, pierwszy model Lynk & Co powstanie na platformie CMA.
Materiały powiązane