Volvo pozostaje jedną z najpopularniejszych marek z segmentu premium w Polsce. Według danych Instytutu SAMAR, w ciągu dziewięciu miesięcy bieżącego roku zarejestrowano w naszym kraju 11 818 samochodów marki Volvo. Stanowi to wzrost o blisko 26% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i zapewnia Volvo 12,25% udziałów w rynku aut klasy premium. Klienci najchętniej wybierają model Volvo XC60, który odpowiada za blisko 38% wszystkich rejestracji.
Na przestrzeni roku Volvo zwiększyło udziały o 0,37% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, co potwierdza rosnącą popularność marki wśród polskich kierowców. Wzrost sprzedaży zanotowano także we wrześniu i w porównaniu do sierpnia wyniósł on 44,42%.
Wszystkie nasze wskaźniki jak dotąd pokazują, że mamy rok rekordowy. Najnowsze dane SAMARu tylko nas utwierdzają w tym, że umacniamy pozycję w czołówce aut klasy premium. To także dowód zaufania, jakim Polacy darzą markę Volvo. To dla nas ogromne wyróżnienie – komentuje Emil Dembiński, Managing Director Volvo Car Poland i dodaje – Prognozy na czas najbliższy również napawają nas optymizmem. Mamy w ofercie dwa nowe modele – 7-osobowe flagowce – elektryczny EX90 oraz jego hybrydowy odpowiednik nowy XC90. Co więcej, nasz najmniejszy w rodzinie EX30 jak dotąd także doskonale sobie radzi.
Mocne trio Volvo na rynku SUV-ów
Wśród najchętniej wybieranych modeli Volvo bezkonkurencyjne pozostają SUV-y. Na Volvo XC60 zdecydowało się niemal 4,5 tys. klientów (ok. 38% całości). 3 tys. rejestracji należy do Volvo XC40 (25%). Na trzecim miejscu uplasował się Volvo XC90 z liczbą niemal 1,5 tys. zarejestrowanych egzemplarzy (12,5%).
W ofercie Volvo klienci mogą znaleźć modele z napędem spalinowym – mild hybrid (MHEV) lub plug-in hybrid (PHEV) oraz w pełni elektryczne (BEV). Marka umacnia swoją pozycję w tym segmencie – we wrześniu swoją premierę miał najbezpieczniejszy w historii marki a jednocześnie w pełni elektryczny SUV EX90.
Elektryki zyskują na znaczeniu
Jak wynika z danych Instytutu SAMAR, w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku zarejestrowano łącznie 23 701 pojazdów zelektryfikowanych wszystkich marek premium. W tym okresie Polacy zarejestrowali łącznie 2 218 modeli Volvo, głównie EX30, EX40 oraz EC40.
Rozwój elektromobilności w segmencie premium
Volvo wyraźnie zaznacza swoją pozycję na rynku samochodów elektrycznych, będąc jedną z najpopularniejszych marek w Polsce w tym segmencie. Szwedzka firma zapowiedziała, że do 2030 roku 90% jej sprzedaży będą stanowić wyłącznie samochody zelektryfikowane.
Elektromobilność to zupełnie nowa jakość, której tempo rozwoju nie ma sobie równych w historii motoryzacji. W Volvo nie tylko obserwujemy dynamiczny postęp technologii, ale też sami tworzymy te rozwiązania i systemy. Wszystkie następujące zmiany są istotnym przyspieszeniem naszej podróży ku przyszłości – przyznaje Dembiński.
Volvo nie tylko dostarcza klientom pojazdy elektryczne, ale także aktywnie rozwija infrastrukturę niezbędną do ich ładowania. Przykładem tego typu działań jest program eV City powered by Volvo, który zakłada instalację 130 dwustanowiskowych stacji szybkiego ładowania o mocy 175 kW w 35 polskich miastach do końca 2025 roku. Firma nawiązała partnerstwa z samorządami (m.in. Augustów, Ełk, Wrocław, Łódź) w celu strategicznego rozmieszczenia tej infrastruktury. Obecnie w Polsce funkcjonują 34 ogólnodostępne szybkie ładowarki Volvo. Ładowarki szwedzkiego producenta są dostępne dla właścicieli wszystkich marek pojazdów elektrycznych.
Materiały powiązane