Komunikaty prasowe

Volvo nadal przyspiesza

2008 rok pomimo coraz trudniejszej sytuacji branży motoryzacyjnej, należy do bardzo udanych dla  firmy Volvo w Polsce. Przekroczone zostały plany sprzedażowe. Z końcem grudnia Volvo Auto Polska osiągnęło prawie 12 % wzrostu sprzedaży względem udanego 2007 roku. W sumie w Polsce firma sprzedała  3987 sztuk Volvo,

Udział firmy w całym rynku zwiększył się i wynosi obecnie 1,22%.
12% wzrost sprzedaży

W 2008 roku sprzedanych zostało 3987 samochodów marki Volvo w Polsce. Najchętniej kupowanym było Volvo S40. Do klientów wydanych zostało ponad 1000 egzemplarzy tej najmniejszej limuzyny w ofercie Volvo. W stosunku do poprzedniego roku wzrost sprzedaży modelu wyniósł 27%. Największy procentowy wzrost odnotował jednak model XC70 – aż 39%.W 2008 roku sprzedanych zostało 195 sztuk cross country. Bardzo dużą dynamikę wzrostu odnotowują samochody z napędem na cztery koła (AWD).

2008 rok był trudnym dla branży motoryzacyjnej i samej marki Volvo. Niestabilna pozycja polskiej waluty względem Euro i kryzys finansowy docierający powoli do Polski wywierał wpływ na funkcjonowanie marek, strategię cenową czy podejmowane działania sprzedażowe, marketingowe. Kilkakrotnie dostosowywane były ceny samochodów do zmieniających się warunków rynkowych. Przewodnim motywem wszystkich podejmowanych przez Volvo decyzji było utrzymanie konkurencyjności modeli i jednocześnie zaufania klientów względem marki.

XC60 – nowy model w gamie samochodów Volvo

Volvo poszerzyło swoją ofertę o całkowicie nowy model – XC60 – przedstawiciela jednego z najdynamiczniej rozwijającego się segmentu rynku motoryzacyjnego  – SUVów. Zaprezentowane po raz pierwsze w 2008 roku w Genewie XC60 pojawiło się na polskich drogach w czwartym kwartale. Głośno o nim było jednak już dużo wcześniej. Co najciekawsze głównie w kontekście stylistyki i bezpieczeństwa. W przypadku designu pasjonatów motoryzacji ujęły wprowadzane przez Steve Mattina rozwiązania Volvo, które prowadzą do dalszego „odmłodzenia” charakteru szwedzkiej marki. Nie jest już tak dostojnie i przewidywalnie a jak pokazuje samochód koncepcyjny S60 (premiera już wkrótce na targach w Detroit) będzie jeszcze bardziej ekspresyjnie. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo o Volvo już dawno nie mówiło się w ten sposób, albowiem dla większości bezpieczeństwo i Volvo to synonimy. Tym razem podkreślano najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, w tym system city safety. Samo Volvo Car Corporation przedstawiło ten model jako najbezpieczniejszego w historii samochodu Volvo. W wielu krajach, w tym również w Polsce, firmy ubezpieczeniowe zdecydowały się nawet na obniżenie składek dla klientów wybierających ten model.

Samochód zdobył uznanie klientów. Sprzedanych zostało ponad 144 sztuki w ciągu 2 miesięcy. Jeszcze przed wprowadzeniem modelu autoryzowani dealerzy marki zebrali kilkadziesiąt zamówień na najnowszy model Volvo.

Volvo zdobywcą prestiżowych nagród motoryzacyjnych.

Samochody i projekty Volvo cieszyły się  w 2008 roku ogromnym zainteresowaniem, a polscy klienci i znawcy rynku wielokrotnie nagradzali szwedzką markę.

W trzeciej edycji „Narodowego Auto Testu” organizowanego przez tygodnik Auto Œwiat, Volvo uznane zostało za najpopularniejszą i najlepiej postrzeganą markę na rynku. Modele S40/V40 zajęło I miejsce w segmencie D (klasa średnia).  Biorący udział w badaniu docenili  również autoryzowane stacje obsługi Volvo, uznając je za najlepsze pod względem fachowości wykonywanych usług oraz estetyki stacji i kultury obsługi.Zebrane w tej edycji głosy, przyniosły Volvo tytuł najlepiej postrzeganej przez kierowców marki na polskim rynku. Szwedzki producent uzyskał łączną notę 86,61 pkt na 100 możliwych do zdobycia.

Flagowy model Volvo, kwintesencja skandynawskiego stylu marki – kombi V70 zwyciężyło w kategorii „samochód rodzinny” w plebiscycie motoryzacyjnym „Auto Lider 2007” tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto” oraz w kategorii „Vanów i samochodów kombi” w polskiej edycji prestiżowego motoryzacyjnego konkursu „Auto 1 of Europe” organizowanego w 26 krajach europejskich. W Polsce wyboru dokonują czytelnicy  tygodnika „Auto Œwiat”.

Volvo pochwalić się może również najwyższym stopniem zadowolenia dealerów ze współpracy z importerem motoryzacyjnym w Polsce –  na co wskazują wyniki „Badań satysfakcji dealerów samochodowych” przeprowadzone z inicjatywy Polskiej Izby Motoryzacji przez Ernst &Young i PIM Consulting we wrześniu i paŸdzierniku 2008 roku. Volvo Auto Polska uzyskało drugi najwyższy rezultat spośród wszystkich firm motoryzacyjnych objętych badaniem satysfakcji dealerów ze współpracy z importerem. Jednocześnie jako jedna z dwóch badanych firm Volvo uzyskało wynik powyżej 4 (w przyjętej skali 5-stopniowej) ogólnego poziomu satysfakcji dealerów ze współpracy.

Volvo w 2008 roku dostarczało swoim klientom nie tylko motoryzacyjnych, lecz również wybitnie sportowych emocji. A to za sprawą Volvo Ocean Race i Volvo Masters Amateur.

W 2008 roku rozpoczęła się kolejna edycja Volvo Ocean Race – najbardziej ekstremalnych regat okołoziemskich.  Wyścig Volvo Ocean Race rozpoczął się 11 paŸdziernika w hiszpańskiej miejscowości Alicante, a zakończy 27 czerwca 2009 roku w Sankt Petersburgu. Zmagania żeglarzy trwają tym  samym niemal 10 miesięcy, w trakcie, których odwiedzają oni 11 portów i pokonają 37 000 mil morskich.

W regatach biorą udział jachty Volvo Open 70, najszybsze jednokadłubowce na świecie. W związku z faktem, że żeglarze światowych regat nie zawiną do polskich portów, symboliczną inauguracją projektu w Polsce był udział Volvo Auto Polska w kampanii PGNiG Bezpieczne Mazury. Była to ogólnopolska kampania informacyjna, realizowana w ramach Żeglarskiego Pucharu Polski Delphia 24 CUP. Celem projektu była popularyzacja postaw proekologicznych oraz edukowanie społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa na wodzie.

Załoga Volvo Ocean Race była gościem specjalnym kampanii i zwyciężyła  w organizowanym w ramach kampanii Pucharze Polski w klasie Dephia 24. Sternikiem łódki był olimpijczyk Zbigniew Kania.

W Polsce odbyła się czwarta już edycja turnieju golfowego Volvo Masters Amateur. Jak co roku zrealizowana była pod hasłem  – golf to sport dla całej rodziny. Tegoroczną nowością była zmiana formuły turnieju – odbyło się aż 7 turniejów eliminacyjnych. Wszystkim rozgrywkom golfowym towarzyszył pikniki rodzinne. Atrakcja finału była Polska premiera Volvo XC60. Prezentacji samochodu dokonali Marcin Klimczewski z Volvo Auto Polska i Małgorzata Kożuchowska, na co dzień użytkująca Volvo C30.

 

Materiały powiązane