Zintegrowany system SOS zapewnia większe bezpieczeństwo i ochronę dla użytkowników samochodu
- W celu zwiększenia bezpieczeństwa podstawowy zestaw SOS może być uzupełniony zestawem ochronnym
- Volvo jako pierwsze wprowadza instalowany fabrycznie system namierzania skradzionych samochodów
- Centrum obsługi klienta Volvo On Call może monitorować lokalizację i stan samochodu
Już na wiosnę 2006 firma Volvo Cars rozszerzy zasięg swojego systemu SOS na kolejne kraje europejskie. Zatem usługa SOS oferowana przez Volvo będzie miała ogólnoeuropejski zasięg. Dla wszystkich nowych samochodów osobowych Volvo oferowana będzie usługa jako opcja wyposażenia dodatkowego – Volvo On Call, umożliwiająca kontakt z centrum obsługi lub określenie dokładnego położenia samochodu w razie wypadku. System ten jest bardziej wszechstronny niż eCall, którego wprowadzenie proponuje Unia Europejska na przełomie 2009 i 2010 roku. Począwszy od wiosny 2006 roku Volvo On Call będzie sprzedawany w siedmiu krajach Europy, jednak jego zasięg obejmie aż czternaście państw.
Volvo On Call to zintegrowany system podnoszący poziom bezpieczeństwa kierowcy
i ochrony samochodu. Dzięki kombinacji telefonii bezprzewodowej i nowoczesnej technologii komputerowej właściciel samochodu Volvo uzyska pomoc w każdej trudnej sytuacji.
„Dla kierowcy samochodu podłączonego do Volvo On Call, pomoc jest zawsze w zasięgu ręki” – mówi Joost van den Bosch, Menedżer ds. Rozszerzonej Oferty w Volvo Cars.
„W niektórych przypadkach trzeba nacisnąć przycisk, w innych alarm uruchamiany jest automatycznie”. W Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji, we Włoszech, w Holandii, Belgii i Luksemburgu infrastruktura zostanie w pełni stworzona i uruchomiona z początkiem 2006 roku. „Jednak właściciele aut Volvo w większości pozostałych krajów europejskich również będą czerpać korzyści z systemu, który będą mogli wykorzystywać zaraz po przekroczeniu granicy jednego z już objętych nim państw” – wyjaśnia Joost van den Bosch. „Co więcej będzie dostępny także w kolejnych siedmiu krajach, choć jego obsługą zajmować się będzie międzynarodowe centrum usługowe”.
Tych kolejnych siedem krajów to Niemcy, Szwajcaria, Austria, Dania, Norwegia, Hiszpania i Portugalia. W ciągu najbliższych kilku lat Volvo będzie oferować usługę Volvo On Call także na innych rynkach.
Dwa zestawy z inną zawartością
Volvo On Call obejmuje dwa zestawy usług: pierwszy, standardowy, zwiększa bezpieczeństwo, zaś drugi, dodatkowy, ochronę (ceny zestawów mogą różnić się w zależności od rynku).
Zestaw bezpieczeństwa zawiera konieczne wyposażenie, tj. zintegrowany telefon GSM Volvo i odbiornik GPS, a także obejmuje pięcioletni abonament, który przechodzi na kolejnego właściciela, gdy samochód zostaje w ciągu pięciu lat sprzedany. W zestawie oferowane są następujące usługi:
- Alarm aktywowany automatycznie w razie wypadku, podczas którego uruchomiona zostanie poduszka powietrzna lub napinacz pasów bezpieczeństwa.
- Alarm aktywowany ręcznie poprzez wciśnięcie przycisku SOS w razie wypadku lub nagłego złego samopoczucia.
- Wparcie techniczne w razie wystąpienia problemów z samochodem.
Automatyczny alarm gwarantuje kierowcy samochodu najszybszą pomoc, nawet w sytuacjach, gdy sam nie jest w stanie o nią poprosić. Volvo On Call może więc pomóc zredukować ryzyko odniesienia poważnych obrażeń, a nawet ratować życia.
Zestaw bezpieczeństwa jest przypisany do samochodu. Właściciel nie musi więc podawać swoich danych osobowych, aby z usługi korzystać.
Zestaw ochrony obejmuje następujące elementy:
- Alarm aktywowany automatycznie i przekazywany działowi obsługi klienta Volvo On Call.
- Namierzanie skradzionego samochodu i przekazywanie informacji policji. Volvo jest pierwszym producentem samochodowym oferującym instalowany fabrycznie system namierzania.
- Zdalne otwieranie samochodu, gdy kluczyki zaginą lub zostaną przypadkowo zamknięte wewnątrz auta.
Zestaw ochrony jest przypisany do właściciela samochodu i wymaga dostarczenia pewnej liczby danych osobowych.
Serce systemu Volvo On Call stanowi specjalnie utworzone centrum obsługi klienta działające przez całą dobę. W każdym z siedmiu krajów objętych systemem w pierwszej kolejności otwarte zostaną centra narodowe, natomiast pozostałych siedem krajów będzie obsługiwane przez biuro międzynarodowe.
Aby zapewnić klientom jak największe wsparcie, operatorzy będą mogli zbierać istotne informacje na temat statusu samochodu oraz sytuacji jego pasażerów. Będą mieli możność monitorowania na odległość lokalizacji auta i jego stanu, zaś w razie wypadku – sprawdzenia czy uruchomione zostały poduszki powietrzne oraz czy zamknięte są okna i drzwi. Ponadto będą w stanie skontrolować ilość paliwa, a także odczytać temperaturę wewnątrz i na zewnątrz samochodu. Inne dane, które mogą okazać się operatorowi potrzebne do zapewnienia klientowi właściwej obsługi, są przechowywane w centralnym serwerze.
Wymogi bezpieczeństwa i wytyczne dotyczące ochrony
Propozycja Unii Europejskiej obejmuje funkcję alarmu uruchamianego w razie wypadku. System UE miałby być instalowany we wszystkich nowych samochodach od 2009-2010 roku, a jego celem byłoby zwiększenie szans na uzyskanie szybkiej i właściwej pomocy. Unia proponuje stworzenie infrastruktury i opracowanie procesów, które firma Volvo Cars już przygotowała. Co więcej rozwiązanie Volvo, łączące automatyczny alarm ze wsparciem technicznym i wieloma innymi działaniami ochronnymi, jest zdecydowanie bardziej wszechstronne.
Obecnie żadne ogólnoeuropejskie prawne wytyczne nie obejmują usług mających na celu zwiększenie ochrony czy namierzanie i odzyskiwanie samochodu.
Potencjał na przyszłość
System Volvo On Call został opracowany tak, by można było go w przyszłości rozwijać.
„Na przykład przyszła obsługa i rozwój technologiczny mogą umożliwiać zdalne diagnozowanie kondycji samochodu, a nawet instalowanie oprogramowania” – mówi Joost van den Bosch. „Innymi słowy będziemy w stanie uzupełniać systemy bezpieczeństwa i ochrony, aby zapewnić właścicielom aut dodatkowe udogodnienia i prawdziwy komfort podróży”.
Materiały powiązane