Komunikaty prasowe

Volvo po pierwszym kwartale zwiększyło zysk operacyjny o 11%

Volvo Cars ogłosiło swoje wyniki po pierwszym kwartale bieżącego roku. W porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku, zysk operacyjny wzrósł o 11% osiągając poziom 3,5 mld koron szwedzkich. Ten wzrost miał swoje źródło w rekordowej sprzedaży modeli XC60 i aut serii 90.

Volvo Cars ogłosiło, że zysk operacyjny osiągnął poziom 7,3 %. Był on nieco niższy od średniej za zeszły rok (7,5%), ale aż o 11% wyższy niż w pierwszym kwartale 2016 r. Osiągnięcie jeszcze wyższego zysku ograniczyły koszty związane ze wdrożeniem kolejnych modeli serii 90 oraz nowego modelu XC60. Zwiększono także znacznie liczbę pracowników, co również generowało wydatki. Tylko w ostatnim roku do Volvo dołączyło 5000 nowych osób. Teraz w Volvo Cars zatrudnionych jest 33 000 ludzi na całym świecie.

W pierwszym kwartale 2017 roku sprzedaż wzrosła o 7,1% osiągają poziom 129 148 pojazdów. Ten wynik pozwolił osiągnąć przychód 47,6 mld koron szwedzkich. Był on o 13% wyższy niż przychody osiągnięte w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Wówczas był to wynik 42 mld koron.

W pierwszym kwartale bieżącego roku zaobserwowaliśmy ogromny popyt na modele serii 90 I to na całym świecie. Właśnie wprowadzamy nowy model XC60, który powinien przyczynić się do dalszego wzrostu sprzedaży i zwiększenia naszej dochodowości – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars.

W marcu bieżącego roku Volvo pokazało w Genewie swój najnowszy model XC60. Był on bardzo dobrze przyjęty przez gości odwiedzających targi. Jeszcze w tym roku dołączy do niego model XC40, który powstanie na nowej, mniejszej platformie podwoziowej – CMA. Ten samochód powinien zapewnić Volvo kolejny wzrost sprzedaży w bardzo szybko rosnącym segmencie aut, jakim są mniejsze SUV-y.

Szczegóły dotyczące relacji inwestorskich znajdują się tu: Volvo Cars Investor Relations website.

 

Najważniejsze liczbyQ1 2017Q1 2016
Net revenue, MSEK47,59242,027
Operating income, EBIT, MSEK3,4913,145
EBIT margin, %7.37.5
Net income, MSEK2,6062,069
Cash flow from operating and investing activities, MSEK-2,304-323

Region Azji i Pacyfiku odnotował wzrost na poziomie 16 procent w pierwszym kwartale sprzedając 32,872 samochody. Głównym motorem tego wyniku był rynek chiński, który jest dla szwedzkiej marki największym rynkiem tego regionu. W samych Chinach poziom sprzedaży wzrósł o 18,8 procenta (23,335 sprzedanych samochodów). Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się lokalnie produkowane modele – XC60 i S60L.

Sprzedaż w regionie EMEA również odnotowano wzrost sprzedaży, na poziomie 9,2 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłoego roku. W sumie we wszystkich krajach regionu samochody Volvo znalazły 78,820 nabywców. Najlepiej sprzedającymi się modelami był XC60 a także V90 i XC90.

Na kontynencie amerykańskim sprzedano 16,641 samochodów z czego 13,476 w Stanach Zjednoczonych. Najchętniej wybieranym modelem był XC90.

Materiały powiązane