W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 4916 aut marki Volvo, co oznacza 6% wzrost w porównaniu do roku wcześniejszego. Wzrost sprzedaży nastąpił przede wszystkim w kanale detalicznym i flotowym. Najczęściej wybieranymi modelami marki były XC60 i V40.
W ubiegłym roku najwięcej klientów, bo niemal dwa tysiące, zdecydowało się na SUV-a – XC60. Kolejny rok z rzędu był to najlepiej sprzedający się model segmentu premium w Polsce. Na drugim miejscu uplasował się model V40. Liczony wraz z bliźniaczym V40 Cross Country stanowił ponad 30% sprzedaży. Oto jak kształtowała się sprzedaż poszczególnych modeli w 2013 roku (w nawiasach dane z 2012 roku).
- XC60 – 40,6% (35%)
- V40 – 28% (9%)
- V40 Cross Country – 3% (0%)
- S60 – 6,4% (9,7%)
- V60 – 6,3% (7,4%)
- S80 – 5% (5,8%)
- XC70 – 4,8% (5,1%)
- XC90 – 4% (5,5%)
- V70 – 0,8% (1,3%)
- Pozostałe modele – 1,1% (21,2% – w tym C30, S40 i V50)
W ubiegłym roku najważniejszą rolę odegrały w naszej ofercie dwa modele. Nieprzerwanie odnotowujemy duże zainteresowanie XC60. Trudne zadanie stało przed V40 i V40 Cross Country, które musiały zastąpić modele C30, S40 i V50. Z zadowoleniem stwierdzamy, że auto zostało świetnie przyjęte przez rynek, a V40 stał się najpopularniejszym kompaktem segmentu premium – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.
Perspektywy na 2014 rok
Rok 2013 upłynął pod znakiem starych przepisów dotyczących odliczania VAT przy zakupie samochodów firmowych. Pod koniec roku zaczęliśmy zbierać zamówienia na auta z homologacją ciężarową, ale wszystkie rejestracje tych pojazdów nastąpią już w 2014 roku. Nowe przepisy podatkowe będą mniej korzystne niż te w trwającym właśnie okresie przejściowym. Będą jednak korzystniejsze niż w roku ubiegłym. Spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku i niewielkiego wzrostu sprzedaży w pozostałym okresie. W czwartym kwartale zaczniemy zbierać zamówienia na nowe XC90 – podsumowuje Arkadiusz Nowiński.
Materiały powiązane